Cherry Overdrive, är klara med sitt andra album ”Go Prime Time, Honey!”

Cherry Overdrive, är klara med sitt andra album ”Go Prime Time, Honey!”

Det danska tjejrockbandet Cherry Overdrive, är klara med sitt andra album ”Go Prime Time, Honey!”

För 3 år sedan debuterade det Köpenhamnsbaserade bandet Cherry Overdrive med albumet ‘Clear Light’, på svenska Heptown Records.

Albumet hade stora framgångar i dansk nationell radio, och DR P3 körde två singlar gång på gång, bland dem monster garage hitten ‘Reptiles’, som också gav  uppmärksamhet i utländsk media.

Titelsången från vinylsingeln ‘I’ll Be Gone’ tog 2009 med sig bandet i projektsamarbetet mellan bl.a. DR P3, KODA, och Roskilde Festival: KarriereKanonen.

Med ny sättning på trummor och bas, otaliga turnéer i Tyskland och Spanien, konserter i Sverige och England, är bandet tightare och vassare än någonsin förr.

Nu är tjejerna klara med sitt andra album ‘Go Prime Time, Honey!’, där man lagt större fokus på catchy rock n’ roll. Albumet osar av energi och attityd! En platta där melodiösa gitarriff blandas med punk (svenska gitarristen Cecilia Cresso har ett tonårs förflutet i göteborgska tjejpunkbandet "Håll Käften och var Söt") och 60-tals influenser spetsat med sångerskan Lenes kaxiga hesa röst.

Go Prime Time, Honey! skapades i samarbete med producenten Anders H. Mortensen, och spelades huvudsakligen in i Nikolaj Nørlunds, Sauna Recording Studio, där bl.a. The Ravonettes, Baby Woodrose och Mew har använt sig av studions varma naturliga retro sound.

Cherry Overdrive kommer att turnera i Danmark under hösten 2010, och har planerade turnéer i Tyskland, Sverige, Spanien och Turkiet år 2011.

For intervjuer och ytterligare information, kontakta info@cherryoverdrive.com

WWW.MYSPACE.COM/CHERRYOVERDRIVE
WWW.CHERRYOVERDRIVE.DK