Hemmakväll finalist i Årets Franchisebragd 2021

Hemmakväll finalist i Årets Franchisebragd 2021

Hemmakväll är nominerade till Årets Franchisebragd i Svenska Franchisegalan som går av stapeln i morgon den 15 oktober. Motiveringen nämner den stora förändring Hemmakväll gjort från att främst arbeta med film till dagens butikskoncept.

Den här nomineringen betyder mycket för oss alla på Hemmakväll, säger Camilla Lettby, Försäljning- och Marknadschef på Hemmakväll.

Den 15 oktober anordnas årets upplaga av Svenska Franchisegalan, där Svenska FranchiseFöreningen hyllar de franchiseföretag i landet som utmärkt sig under året. Hemmakväll är tillsammans med Fogarolli och Matmissionen finalister i kategorin Årets Franchisebragd. Priset delas ut i samarbete med tjänsteleverantören FranchiseArkitekt och tilldelas en person, ett företag eller en organisation som bidragit till att utveckla franchise i Sverige eller utomlands. Juryn värderar insatser för franchising som har givit eko i samhället och som inneburit en beundransvärd expansion eller förändring.

– Vi och våra franchisetagare är alla mycket stolta över denna finalplats. Det är ett fint sätt att uppmärksamma både våra oerhört duktiga franchisetagare och våra egna butiker för det otroliga jobb de gjort och fortsätter göra i Hemmakvälls stora expansionsresa, säger Camilla Lettby.

Ett resultat av ett stort förändringsarbete
Nomineringen pekar ut Hemmakvälls förändring och transformation från hyrfilmskedja till dagens breda butikskoncept – en resa de gjort i nära samarbete med sina franchisetagare. Ända sedan Hemmakväll startade 1994 har expansion och förändring varit återkommande teman för butikskedjan. Snabb tillväxt och flera tidiga förvärv gjorde att Hemmakväll redan 1997 började arbeta med franchise – vilket även är hur ägaren Kent Olsson startade sin resa inom företaget.

– Tillsammans med våra franchisetagare tar vi nu nästa steg mot expansion. Vi har en stark framtidstro och planer med fokus på tillväxt. Vi ska öka antalet butiker och gärna växa med fler franchise in i Hemmakvällsfamiljen, avslutar Camilla Lettby.