Hemfrid utökar sitt tjänsteutbud och erbjuder nu även hantverkshjälp

Nu kommer Hemfrid även att erbjuda de hantverkstjänster som omfattas av Regeringens ROT-avdrag och som enligt Riksdagsbeslut den 13 maj*) även omfattas av direktavdraget.

-Vi ser det som en utökad service till våra kunder att även kunna få hjälp med hantverkstjänster via oss såsom Sveriges största tjänsteleverantör inom området, säger Monica Lindstedt Hemfrids grundare och styrelseordförande.

-Under de tretton år som Hemfrid funnits har vi successivt byggt upp ett kontaktnät med duktiga och pålitliga hantverkare, säger Åsa Andersson Antelli, Hemfrids VD. Med regeringens utökade förslag om vad som omfattas av skattereduktionen har vi nu möjlighet att tillhandahålla ett samlat erbjudande innehållande de flesta tjänster en familj behöver för att lösa livspusslet.

Hemfrid har dessutom sedan länge byggt upp en administrativ struktur för att klara av hanteringen av regeringens skattereduktion, säger Åsa Andersson Antelli. Fr o m 1 juli år kommer reduktionen dessutom dras direkt på fakturan och kunden kommer att slippa ligga ute med pengar, vilket vi också ser som en stor fördel.

För ev. ytterligare information kontakta:

Åsa Andersson Antelli, VD Hemfrid
tel. 08 555 915 00 eller 070 425 15 85 asa.andersson.antelli@hemfrid.se

Monica Lindstedt, Grundare och Styrelseordförande Hemfrid
tel. 070 425 15 50 monica.lindstedt@hemfrid.se

Lil Larås Lindgren, Informationschef Hemfrid
tel. 08 555915 00 eller 070 425 15 73 lil.laras.lindgren@hemfrid.se
www.hemfrid.se

Hemfrid är Sveriges största leverantör av hushållstjänster. Hemfrid erbjuder städning, barnpassning, strykning, tvätt, trädgårdsarbete, vardagsomsorg till äldre och andra tjänster som förenklar vardagen. Hemfrids kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller nyttjar dem som löneförmån via sin arbetsgivare. Våra värderingar handlar om Trygghet, Kvalitet och Service. Hemfrid grundades 1996 av Monica Lindstedt tillika styrelseordförande i Hemfrid i Sverige AB. Åsa Andersson Antelli är vd för företaget sedan 2002.

Hemfrids drygt 850 medarbetare, från 40 nationer, underlättar vardagen för många tusen hushåll runt våra storstäder Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås och Uppsala. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

*) Riksdagsbeslut 2009-05-13:

Skattereduktion för reparation, underhåll samt om- och tillbyggnad av vissa bostäder

Sammanfattning av beslutet

Skatteavdraget för hushållsarbete ska även omfatta byggtjänster i hemmet, ROT-avdraget. De nya skattereglerna syftar till att minska svartarbetet och öka efterfrågan på arbetskraft i byggsektorn. Avdraget gäller bara den faktiska arbetskostnaden och alltså inte kostnader för material, utrustning och resor. Det sammanlagda beskattningsunderlaget får uppgå till högst 100 000 kronor per person under ett beskattningsår. Då blir det totala avdraget 50 000 kronor per person och beskattningsår. Arbeten som har utförts och betalats från och med den 8 december 2008 kommer att omfattas av de nya reglerna. Riksdagens beslut att skattereduktion för hushållsarbete ska lämnas som en skattelättnad direkt vid köpet från och med den 1 juli 2009 ska också gälla ROT-arbeten. Riksdagen sa ja till regeringens förslag.