Hemfrid rekryterar Marknads- och Informationschef

Lil Larås Lindgren är från och med april Marknads- och Informationschef på Hemfrid, Sveriges största leverantör av hem- och familjeservice till hushåll. Lil har ett förflutet som informationschef i bland annat Ericsson, Sveriges Rese- och Turistråd, Tetra Pak och har de senaste åren varit kommunikationskonsult på bl a Gullers Grupp och Informedia Communications.

Hemfrid är inne i ett oerhört expansivt skede där tillväxt och varumärkesbyggande står i fokus.

- Rekryteringen går i linje med Hemfrids satsning på att ytterligare förstärka och fylla vårt varumärke och behålla vår position som Sveriges största företag inom området hushållsnära tjänster, säger vd Åsa Andersson. Efterfrågan på hushållsnära tjänster är stark och har dessutom ökat kraftigt sedan skattereformen genomfördes.

- Det känns oerhört roligt och märkvärdigt att få vara med i det här företaget med så många engagerade människor, säger Lil. Hemfrids tjänster berör angelägna samhällsfrågor t ex jämställdhet och hälsofrågor som dessutom skapar nya arbetstillfällen i landet. Det handlar om att bidra till en bättre vardag för många. Jag vill arbeta för att lyfta de här frågorna som betyder så mycket för så många människor.

Hemfrid är Sveriges största leverantör av hem- och familjeservice till hushåll. Hemfrid grundades 1996 av Monica Lindstedt tillika styrelseordförande i Hemfrid i Sverige AB. Åsa Andersson Antelli är vd för företaget sedan 2002.

Hemfrids tjänster omfattar allt från städning och strykning till barnpassning och står för trygghet, kvalitet och service. Våra kunder är privatpersoner som antingen köper tjänsterna direkt av Hemfrid eller nyttjar dem som löneförmån via sin arbetsgivare.

Hemfrids drygt 700 medarbetare, från 40 nationer, underlättar vardagen för mer än 5 000 hushåll. Huvudkontoret ligger i Stockholm, men företaget har också kontor i Göteborg, Malmö, Uppsala, och Västerås. Företaget omsätter drygt 120 miljoner kronor.