Positiv trend i Hemavan Tärnaby

Positiv trend i Hemavan Tärnaby

Den positiva trenden fortsätter i Hemavan Tärnaby där försäljningen av skidpass ökat med drygt 9 % när man jämför perioden från säsongsstart till slutet av april med föregående år. Thomas Ringbrant VD på Strömma Fjäll & Aktivitet AB gläds åt den positiva trenden samtidigt som han poängterar att det fortsatt är en händelserik vecka kvar av säsongen innan man kan lägga skidorna på hyllan och summera årets säsong.

Försäljningen av skidpass i Hemavan Tärnaby har ökat med drygt 9 % när man jämför perioden från säsongsstarten i början av november till slutet av april med förra årets rekordvinter. Thomas Ringbrant VD på Strömma Fjäll & Aktivitet AB tycker det är glädjande att intresset för skidanläggningarna i Hemavan Tärnaby ökar och att detta visar på att skidåkning är en viktig familjeaktivitet.

Säsongen i Hemavan Tärnaby fortsätter fram till 4 maj där den sista veckan är fylld med spännande aktiviteter för stora som små. Det blir en långhelg 30 april – 4 maj där kvällsåkning på fjället, vattenplasket, skicrosstävling, Chinese Downhill, Spring Break Session, afterski och en massa annat skoj står på programmet. Mer information om vad som händer under Hemavan Spring Break hittar ni här: www.hemavantarnaby.nu

Thomas Ringbrant, VD Strömma Fjäll & Aktivitet AB
E-post: thomas.ringbrant@stromma.se

Pontus Lindh, Marknadsansvarig Strömma Fjäll & Aktivitet AB
E-post: pontus.lindh@stromma.se

Hemavan Alpint AB omfattar fjällanläggningarna i Hemavan och Tärnaby. Vår vision är att skapa upplevelser som ger minnen för livet. Bolagets verksamhet omfattar driften av liftar, pister och längdspår, evenemang ute och inne samt verksamhet på hotell och restauranger. Säsongen 2013-2014  tog anläggningarna emot cirka 169 000 gäster.

Mer information finns på www.hemavantarnaby.nu.