Samling vid Drottninghögs centrum för att uppmärksamma etableringen. Från vänster: Adam, Helsingborg Combat Club,  Mikaela, Helsingborgshem, Mohammed, Sweet House Café och Zoltan, Helsingborg Combat Club.
Samling vid Drottninghögs centrum för att uppmärksamma etableringen. Från vänster: Adam, Helsingborg Combat Club, Mikaela, Helsingborgshem, Mohammed, Sweet House Café och Zoltan, Helsingborg Combat Club.

Sweet House Café och Helsingborgs Combat Club etablerar sig på Drottninghögs centrum

Drottninghögs centrum i Helsingborg får två nya tillskott i form av Sweet House Café och Helsingborg Combat Club. – De nya verksamheterna kompletterar de som redan finns vid Drottninghögs centrum idag. Vi ser verkligen fram emot att de flyttar in, säger Mikaela Åberg, bostadschef på Helsingborgshem.

Sweet House Café, som kommer att ligga på torget, erbjuder allt från frukost till pannkakor, smoothies, glass och choklad. Nu kommer lokalen att byggas om och få en ny, inbjudande fasad med stora fönster och sittplatser både inne och ute. Planen är att Sweet House Café öppnar under våren 2025.

Sweet House Café om sin verksamhet: Drottninghög har sedan länge saknat ett café där de som bor i närområdet och andra kan ta en fika och ha det mysigt. Sweet House är ett café för alla åldrar och smaker. Vi serverar allt från en prisvärd frukost till kvällsfika och takeaway.

Helsingborg Combat Club kommer att flytta in på nedre torg, i den tidigare fritidslokalen Multiteket. Även denna lokal kommer att byggas om och få omklädningsrum med duschar och stora träningsytor. Planen är att Helsingborg Combat Club öppnar till årsskiftet 2024/2025.

Combat Club om sin verksamhet: Vår verksamhet riktar sig till en bred målgrupp i alla åldrar som är intresserade av kvalitativ träning med välmeriterade coacher. Genom etableringen på Drottninghög hoppas vi nå ännu fler som vill satsa på kampsport, oavsett ambitionsnivå. Vi tror också att vi kan bidra positivt till samhället genom att erbjuda ett alternativ för ungdomar och unga vuxna.

Sweet House Café öppnade år 2018 och finns idag på Väla, Söder och Drottninghögsbadet. Nyetableringen på Drottninghögs centrum är den fjärde i ordningen.

Helsingborg Combat Club etablerades 2022 och har på kort tid blivit en framstående kampsportsklubb i Helsingborg. Klubben erbjuder träning inom Brasiliansk Jiu-Jitsu, Boxning, Thaiboxning och MMA, med pass för alla åldrar och nivåer, alla dagar i veckan.

–Vi ser fram emot att välkomna de nya verksamheterna till Drottninghögs centrum och hoppas att de kommer att bli uppskattade inslag för alla boende och besökare. Varmt välkomna till Drottninghög, avslutar Mikaela Åberg.

Kontaktinformation:

Mikaela Åberg, bostadschef Helsingborgshem, telefon: 042-20 80 64