Innergård med pergola, grill, planteringar och vattenpump.

Uthyrningen i gång på Pålsjö Äng – 73 nya hyresrätter

Mellan Pålsjö skog och Maria Park ligger vårt senaste nyproduktionsprojekt – Pålsjö Äng. Vi bygger 73 hyresrätter i flerfamiljshus och radhus. De första lägenheterna är klara för inflyttning i oktober och nu i mars startar uthyrningen.
– Vi tror att det är läget som kommer att locka bostadssökande till Pålsjö Äng. Kvarteret ligger centralt och naturnära på samma gång. Det är till exempel inte långt till det gamla sjukhusområdets parkmiljöer och samtidigt är det smidigt att ta cykeln eller bussen ner till stan, säger projektchef Martin Johansson som naturligtvis också hoppas att bostädernas planlösningar faller de sökande i smaken.

Pålsjö Äng består av tre flerfamiljshus och två radhuslängor. Husen är samlade kring två innegårdar med grill, pergola, planteringar och en vattenpump där hyresgästerna kan hämta vatten till blommorna på sina uteplatser. Lägenheterna i flerfamiljshusen är ettor till fyror med moderna, öppna planlösningar. Alla lägenheter har balkong eller uteplats.

– De lägenheter som sticker ut lite extra är de stora ettorna på hela 55 kvadratmeter och fyrorna på över 100 kvadratmeter med riktigt fina takterrasser, berättar Martin Johansson.

Kvarteret har elva radhus och de finns i två varianter. Antingen har radhusen tre sovrum eller två sovrum och ett extra vardagsrum. Sju av radhusen har egen biluppställningsplats och till den kan de välja ladduttag till elbilen som tillval, informerar Martin Johansson.

– Radhus brukar såklart mest locka barnfamiljer men vi ser även ett stort intresse för Pålsjö Äng från pensionärer som planerar att sälja sin nuvarande bostad, säger Martin Johansson.

Uthyrningen sker i tre etapper nu under våren. På helsingborgshem.se finns en bostadsväljare med detaljerad information om alla lägenheter.

Kontaktperson för frågor
Martin Johansson, projektchef fastighetsutveckling
martin.johansson@helsingborgshem.se

Personlig visning