Närlundavägen 13 i Helsingborg

Information om återflytt efter brand i lägenhet väntas efter helgen

Flera av de hyresgäster som nu har tillfälligt boende med anledning av lägenhetsbranden på Närlunda undrar när man kan flytta in igen. I början av nästa vecka kan vi ge mer information. Det kommer att dröja längre för de lägenheter som ligger närmast den skadade lägenheten.

Eftersom återflytten till lägenheterna på Närlundavägen 13 drar ut på tiden behöver i nuläget många av de boende komma in i sina lägenheter för att hämta nödvändiga och praktiska saker.

Vi har därför gjort det möjligt för alla hyresgäster att under fredagen den 22 september hämta personliga tillhörigheter enligt ett schema och i sällskap av personal från Helsingborgshem. Av säkerhetsskäl kan hämtning enbart ske i begränsad omfattning. Anledningen är att huset måste vara säkert att vara i, vilket vi först kan garantera när stöttorna i de tio lägenheter är på plats.

Vi försöker också underlätta för våra hyresgäster genom att serva med hur de kan göra med frågor kopplat till försäkringsärenden.

Vi förstår att detta är en påfrestande och svår situation. Det är en ovanlig händelse och vi gör allt vad vi kan för att hjälpa våra hyresgäster på ett så bra sätt som möjligt.

För mer information och frågor: Åsa Cullborn, kommunikatör, Helsingborgshem, Tel: 073-070 04 54