Nu släpper vi biljetterna till vårens föreställningar av våffelteatern "När jag var så liten som du"

Intresset för vår våffelteater för de allra minsta har varit fantastiskt stort och höstens biljetter är redan slutsålda. Nu släpper vi biljetterna till vårens föreställningar av När jag var så liten som du!

När jag var så liten som du rymmer drömlika och fantasifulla scener med flygande barn över ett snöigt Moskva och en vattenfylld lägenhet där man måste simma för att ta sig fram. I anslutning till föreställningen gräddar skådespelarna våfflor som serveras till barnen på plats.

Koreografen Minna Krook har skapat en helhetsupplevelse för barn i åldrarna 3-6 år. Tillsammans med ensemblen har hon återskapat barndomsminnen och utforskat sina tidigaste drömmar. Minna Krook är koreograf, dansare och danspedagog. Hon har gjort många dansföreställningar för små barn, däribland BORTA! , Ah hallo bebis och Om vänskap vilka turnerat/turnerar i hela Sverige.

Scen: Lillan

Längd: ca. 1 timme inkl våffelätning

Från: 3-6 år

PREMIÄR: Tisdagen den 22 november klockan 10.00

Speldatum 2012

Lör 7/1 14:30

Tis 10/1 10:00

Lör 14/1 14:30

Tis  17/1 10:00

Tis  24/1 10:00 och 14:30

Regioner

Helsingborgs stadsteater invigdes 1921 och är en av Sveriges äldsta stadsteatrar. Målsättningen är att vara en av regionens ledande kulturinstitutioner med en bred, kvalitativ och angelägen repertoar som speglar vår samtid och mångfald. Teatern sysselsätter ungefär 80 personer per år, varav 8 skådespelare ingår i den fasta ensemblen. Teaterchef och konstnärlig ledare är Karl Dunér. Storan är en av Europas modernaste scener med plats för upp till 600 besökare. Lillans publikkapacitet uppgår till 150 personer.