Välkommen till invigning av strandpaviljongen på Fria bad

Välkommen till invigning av strandpaviljongen på Fria bad

I januari påbörjade vi arbetet med att bygga en ny omklädnings- och toalettbyggnad på Fria bad. Nu lagom till sommaren står den nya strandpaviljongen klar för invigning. Varmt välkommen på invigning onsdag 13 juni klockan 15:00 till 16:00.

Byggnaden som tidigare stod på samma plats var i dåligt skick och uppfyllde inte dagens krav på tillgänglighet. Istället för att renovera valde vi att bygga nytt och samtidigt passa på att genomföra ett antal förbättringar. Den nya omklädningsbyggnaden innehåller fler toaletter, fräschare omklädningsrum och uteduschar och är även mer handikappanpassad. Utvändigt är den nya byggnaden utrustad med vattenutkastare och eluttag som till exempel kan användas vid evenemang. Strandpaviljongen är öppen för besökare från klockan 06:00 till 23:00.

Under invigningen bjuder vi på glass samtidigt som du kan ta en närmre titt på den nya byggnaden. Efter en kortare invigningsceremoni med tal av Christian Orsing (M), stadsbyggnadsnämndens ordförande, spelar en DJ musik och vi lånar ut strandsspel till de som vill spela kubb eller volleyboll.

– Det känns jättekul att kunna erbjuda våra strandgäster den nya strandpaviljongens alla möjligheter. Vare sig du är här för att bada eller njuta av ett arrangemang så hoppas vi att den nya och fräscha omklädningsbyggnaden ska bli ett riktigt lyft för Fria bads besökare, säger Elisabet Lindberg, strandansvarig, stadsbyggnadsförvaltningen.

– Helsingborgs stränder är viktiga för staden och vi satsar stort på att både sköta och utveckla dem. Upprustningen av strandpaviljongen är en del i stadens strandförnyelseprogram som är en omfattande och medveten satsning på stränder längs hela vår kust, säger Christian Orsing (M), stadsbyggnadsnämndens ordförande.

Läs mer om Helsingborgs badplatser på: helsingborg.se/badplatser

För mer information kontakta:
Elisabet Lindberg, strandansvarig på stadsbyggnadsförvaltningen
Tel: 042-10 25 39, e-post: elisabet.lindberg@helsingborg.se