Sommar i Helsingborg. Illustration: Jessica Ewald med stöd av AI.

Sommar i Helsingborg samlar alla aktiviteter på samma ställe online

På webbsajten visithelsingborg.com samlar Helsingborgs stad alla aktiviteter som sker i kommunen under sommaren. Det ska vara enkelt för helsingborgare och besökare att kunna planera sina sommaraktiviteter, hitta något gott att äta och kanske ett mysigt ställe att övernatta på.

Initiativet är ett samarbete mellan flera av stadens förvaltningar, Helsingborg Arena och Scen AB och HBG City. Det är första gången som alla sommarens aktiviteter, konserter, utställningar, festivaler och teatrar samlas i en gemensam portal och marknadsförs under ett gemensamt namn, Sommar i Helsingborg.

– Kulturförvaltningen i Helsingborg gläds över det samarbete vi har i staden kring marknadsföringen av sommarevenemang för våra invånare och besökare. Vi får verkligen möjlighet att visa vilken bredd och kvalitet på evenemang som alla aktörer i Helsingborg erbjuder, säger Mats Hallberg, kulturdirektör.

I portalen för Sommar i Helsingborg kan man hitta aktiviteter månad för månad, men där finns även olika guider med tips på exempelvis budgetsmart semester, cykelturer, bra glasställen och vackra platser att ta semesterfoton på.

– Sommar i Helsingborg kommer göra det enkelt för lediga barn och ungdomar att alltid hitta något kul att hitta på i staden. Tillsammans med både kommunala verksamheter och externa arrangörer erbjuds en sommar full med aktiviteter för alla smaker, säger Daniel Nilsson, fritidschef.

Mats Hallberg, kulturdirektör, kulturförvaltningen
Mejl: mats.hallberg@helsingborg.se Telefon: 0730 28 22 53

Daniel Nilsson, fritidschef, skol- och fritidsförvaltningen
Mejl: daniel.nilsson@helsingborg.se Telefon: 042 10 69 53