Om kampanjer som gör gott och når långt

Öppna föredrag på BoostHbg
RumEtt, Dunkers kulturhus, Helsingborg
13 och 14 maj 18.00
Fri entré

BoostHbg hälsar, tillsammans med SWIM, alla som är nyfikna på kommunikation och kampanjearbete välkomna till Dunkers Kulturhus 13 och 14 maj. Dessa dagar är Boost Hbg värd för SWIM LAB 2014 och SWIM bjuder på inträdet.

Regissören Nicol Wistreich och Thomas Kolster från Goodvertising berättar om nya former för att nå ut och nå längre, samt om kampanjer som gör gott för både planeten och för företaget.

Thomas Kolster är återkommande skribent på the Guardian och har gett ut boken Goodvertising - kommunikation som gör gott. Tidigare i år lanserade Thomas Kolster Where Good Grows som är världens största plattform för de bästa exemplen på kommunikation som håller i längden. Kampanjer som gör skillnad för människor, planeten och företag.

Nicol Wistreich är en av grundarna till plattformen Netribution som samlar info och inspiration kring finansiering, projektutveckling och distribution bortom de traditionella strukturerna. Netribution har utvecklats från att vara en plattform för filmskapare till en hjälp för de som går ett steg längre, och rör sig i utvecklingen av rörlig bild, onlinekultur och ny teknologi.

13 maj 18.00 Thomas Kolster: Goodvertising - How to adapt storytelling to attract corporate world in change

14 maj, 18.00 Nicol Wistreich: The Good, the VOD, and the Ugly

Båda föredragen hålls på engelska.

Läs mer Where Good Grows
Läs mer Netribution

SWIM LAB är ett 8 månader långt utvecklingsprogram för projekt med kreatörer verksamma i Öresundsregionen. Programmet består av 3 längre workshops i Sverige och Danmark, varav den första på BoostHbg i Helsingborg 12-16 maj. Därutöver ingår löpande skräddarsydd handledning från ledande experter inom ny media och länk till potentiella partners för finansiering eller distribution. Det andra workshopen hålls i Malmö och SWIM LAB avslutas sedan med en presentation av de olika projekten under det internationella finansierings- och samproduktionsforumet SWIM FORUM under CPH:DOX i november.
Mer om SWIM och dess arrangemang

BoostHbg och öppna föredrag
Caroline Troedsson