MyDay - en inspirationsdag och jobbmässa för unga

Pressmeddelande från Europa Direkt Skåne Nordväst 4 april 2013

Vad vill du göra imorgon? Vill du jobba på kryssningsfartyg, resa och arbeta i Australien, starta eget företag, studera i Europa eller kanske göra volontärtjänst? Kanske vill du höra vad andra har gjort? Besök MyDay den 9 april klockan 13:00–15:00 på biograf Röda Kvarn i Helsingborg för inspiration och vägledning.

MyDay är till för unga nordvästskåningar som vill veta mer om jobb-, volontär- och studiemöjligheter i Sverige och resten av världen. På plats finns intressanta och roliga föredragshållare, arbetsgivare och utställare som delar med sig av sina erfarenheter och kommer med tips och infallsvinklar inför framtida arbetsliv.

2013 genomförs MyDay för tredje gången och nytt för i år är att samtliga föredrag kommer att streamas på nätet för att möjliggöra för fler personer att hämta inspiration inför framtida utbildningsval och yrkesliv. Under förmiddagen genomför MyDay dessutom en rad slutna föreläsningar exklusivt för skolklasser men livesändningen öppnar upp föredragen för alla.

MyDay arrangeras av Arbetsförmedlingen, Eures, Europa Direkt Skåne Nordväst och Navigatorcentrum i Helsingborg.

Tid: Tidagen den 9 april mellan klockan 13:00 och 15:00 (dörrarna öppnar 10 minuter innan).

Plats: Röda Kvarn, Karlsgatan 7 i Helsingborg.

Övrigt: Fri entré men antalet platser på föreläsningarna är begränsat. Mer information finns på www.myday.nu där även föreläsningarna livesänds.

För mer information kontakta  gärna:

Ann Dahlin, Eures-rådgivare på Arbetsförmedlingen i Helsingborg, tel: 010 - 486 06 54 eller via mejl ann.dahlin@arbetsformedlingen.se

Erik Larsson, samordnare Europa Direkt Skåne Nordväst, tel 042-10 35 30 eller via mejl erik.larsson@helsingborg.se

Johan Persson

Presskontakt Strategisk kommunikatör, press 0730-458562