Jonas Berg, tillträdande säkerhetschef i Helsingborgs stad.

Jonas Berg är ny säkerhetschef i Helsingborgs stad

Det är nu klart att Jonas Berg tillträder som ny säkerhetschef i Helsingborgs stad. Jonas Berg kommer närmast från tjänsten som gruppchef och polisinspektör vid Polisen Nordvästra Skåne med placering i Helsingborg.

– Jag är både glad och stolt över förtroendet att få kliva in som Helsingborgs stads säkerhetschef. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med kollegor på enheten för trygghet och säkerhet fortsätta det goda arbete som staden gör i allt från krisberedskap, civilt försvar, brottsförebyggande arbete och trygghetsskapande insatser. Stadens krishanteringsarbete under coronapandemin är imponerande. Nu närmast ser jag särskilt mycket fram emot arbetet med stadsmässan H22 City Expo under nästa sommar, säger Jonas Berg, tillträdande säkerhetschef för Helsingborgs stad.

– Jonas Berg har en lång erfarenhet från polismyndigheten och han känner Helsingborg väl. Vi har ett tufft och långsiktigt arbete framför oss i att göra Helsingborg tryggare för företag och invånare. Här kommer Jonas med sin bakgrund att vara en stor tillgång för Helsingborgs stad i vårt gemensamma arbete framåt, säger Mikael Kipowski, utvecklingsdirektör i Helsingborgs stad.

Jonas Berg börjar sin nya tjänst som säkerhetschef den 1 december. Han efterträder tidigare säkerhetschefen Elina Bratt, som innan sommaren gick till en ny tjänst på Polishögskolan i Malmö.

För mer information:

Jonas Berg, tillträdande säkerhetschef i Helsingborgs stad, tfn: 073-442 86 57

Mikael Kipowski, utvecklingsdirektör Helsingborgs stad, tfn: 073-342 74 90

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.

Johan Persson

Presskontakt Strategisk kommunikatör, press 0730-458562