Henke och Rydberg till Samtal på Dunkers

Helsingborgsprofiler till Samtal på Dunkers

Dunkers kulturhus presenterar, på publikens begäran, två nya gäster i sin programserie Samtal på Dunkers.
Först ut, i november, är Henrik Larsson, en tidigare utlovad smällkaramell.
Henrik Larsson, en av Sveriges största fotbollsspelare genom tiderna, samtalar om fotbollen, livet och karriären med SvT-journalisten Ken Olofsson, som säger:
”Jag har följt Henriks karriär sedan han spelade i Högaborg och tycker det ska bli fantastiskt att få samtala med honom i Konsertsalen på Dunkers”
I början av 2016 gästar en annan kär helsingborgare Samtal på Dunkers, Eva Rydberg som berättar för förre teaterchefen Lars Svenson om artistkarriären och om livet som teaterchef.
Biljetterna till de båda samtalen släppps fredag 23 oktober kl 10:00

Henrik Larsson
Lördag 21 november 14:00
Henrik ”Henke” Larsson firade sin 44:e födelsedag under hösten i år. Han kan vara nöjd med sitt dagsverke så långt. Bredvid målvaktslegendaren Kalle Svensson är han Helsingborgs IF:s mest meriterade och uppskattade spelare, en ikon på Olympia som numera är hans arbetsplats i egenskap av HIF:s tränare.
Henrik har gjort en sagolik karriärresa i den moderna fotbollen, i landslaget (VM-brons 1994), i klubblag som Celtic, Barcelona och Manchester United. Han är född och uppväxt i Helsingborg, staden i hans hjärta.
Men hur var uppväxten egentligen – i skola, i idrotten, i familjen? Hur formades han till en framgångsrik fotbollsspelare? Vad har han för funderingar om framtiden – vill han bli en svensk förbundskapten?
Henrik Larsson samtalar med journalisten Ken Olofsson.

Eva Rydberg
Lördag 16 januari 14:00
Eva Rydberg är helt unik i sitt slag, som dansare, som teaterchef, som musikalartist, som komedienne och skådespelare. Dansen stod i centrum i början av hennes karriär. Därefter har hon en karriär med roller på teatrar, revyer, shower, cirkus, i musikaler, film och TV. Hon har också arbetat på Helsingborgs stadsteater och med hela Sveriges artistelit. Sommaren 1993 spelade hon med sin idol Nils Poppe på Fredriksdals friluftsteater, och Nils hoppades att Eva skulle efterträda honom som teaterchef. Så blev det också.
Eva Rydberg samtalar med Lars Svenson

Entré: Ordinarie 175 kr, Kulturkort 145 kr, Medlem i Föreningen Norden 120 kr.
Båda samtalen sker i Konsertsalen på Dunkers kulturhus.
Biljetterna till de båda samtalen släppps fredag 23 oktober kl 10:00

Samarrangemang Dunkers kulturhus och Förlaget NordJem i samarbete med Föreningen Norden, Killbergs Bokhandel och ABF.

Arrangemangskontakt:
Monica Enelund Posnic