Företagsstjärnor möts under ”Open up for Co-creation”

Företagsstjärnor möts under ”Open up for Co-creation”

För allra första gången samlas några av stadens prisade företagsstjärnor för att utbyta idéer och tillsammans hitta nya sätt att få fler helsingborgare att bli anställningsbara för jobb.

Träffen äger rum under H22 City Expo på Drottninghögs mässområde den 14 juni kl. 13.30. Temat är Open up for Co-creation där tanken är ett öppet forum för samskapande.

Företagsstjärnan är Helsingborgs stads utmärkelse till företag som är förebilder för ett växande och innovativt näringsliv. Vid träffen kommer staden att visa sin uppskattning för företagens goda engagemang för att fler helsingborgare ska ha ett jobb att gå till eller en meningsfull sysselsättning. De företagsstjärnor som bjuds in till denna träff har utmärkt sig särskilt genom sitt sociala ansvarstagande.

– Vi vill att Helsingborg ska vara den bästa platsen för företagsamma människor, säger Annette Melander Berg som är näringslivsdirektör i Helsingborgs stad. Vi vill uppmärksamma företag som på olika sätt bidrar vad gäller att sätta Helsingborg på kartan som en spännande och attraktiv plats för entreprenörer, en magnet för kreativitet och talang.

Under träffen kommer dessutom nya företagsstjärnor att utnämnas. Utmärkelsen delas ut av Richard Lundberg, arbetsmarknadsnämndens ordförande, som säger:

– En pulserande stad med ett växande och innovativt näringsliv kräver stjärnor som gör det lilla extra och som ser sig själva, sitt företag och sin gärning ur ett större perspektiv och adderar mervärden. Att vara en möjliggörare med ett tydligt socialt hållbarhetsperspektiv är vad vi vill premiera med våra företagsstjärnor.

Arrangörer är arbetsmarknadsförvaltningen och stadsledningsförvaltningens avdelning för näringslivs- och destinationsutveckling i Helsingborg.

Faktaruta

Helsingborgs vision är att vara den skapande, pulserande, gemensamma, globala och balanserade staden år 2035. Företagsstjärnan är en utmärkelse som Helsingborgs stad delar ut till företag som på olika sätt bidrar till att staden kan nå visionen.

Sedan 2014 har över 150 företag fått utmärkelsen, 20 av dem på grund av sitt sociala ansvarstagande och arbete för en jämlik, trygg och hållbar stad.

Helsingborgs företagsstjärnor är förebilder för ett växande och innovativt näringsliv.

Läs om Företagsstjärnor | Företagare Helsingborg

För mer information kontakta:

Martin Olsson, processledare, enheten för näringsliv och matchning, arbetsmarknadsförvaltningen, 073-153 27 03

Håkan Sturesson, näringslivsutvecklare, enheten för näringsliv och destination, stadsledningsförvaltningen, 070-210 76 98

Helsingborg är livskvalitet och engagemang. Här finns förutsättningar för människor att utveckla och utvecklas. Helsingborg är platsen för dig som vill något. Möt oss på helsingborg.se.