800 barn går Tallskogsleden på torsdag

På torsdag kommer ca 800 elever och förskolebarn och 70 pedagoger gå längs Tallskogsleden i södra Helsingborg. Elever och barn på förskolan från Raus Plantering, Högasten och Råå södra skola har en gemensam friluftsdag denna dag och kommer då bl a att inviga platsen "Vår Jord" som Högastensskolans elever har gjort förslag på.

Startar på två platser

Eleverna startar från Råå och från talldungen vid Raus planteringsskola från kl 09.00- 10 30. De guidas längs Tallskogsleden av elever i årskurs 9 från Högastensskolan och det är elever därifrån som står för den musikunderhållning som kommer att finnas vid tre platser längs leden.

Invigning av "Vår Jord"

Resultatet av förra årets tävling har nu blivit verklighet i form av "Vår Jord" som ligger vid Ljungheden i Kopparverksskogen(korsningen Koppargatan/Stålgatan). Den kommer att invigas kl 18.00 av Stadsträdgårdsmästare Ole Andersson.

Bakgundsinfo:

Tallskogsleden invigdes den 12 maj år 2007. En tävling arrangerades i fjol i samband med invigningen av Tallskogsleden. Tävlingen gick ut på att barn från Högastensskolan fick göra en skulptur på hur de ville en plats längs Tallskogsleden skulle utformas. Det vinnande förslaget ska nu invigas den 29 maj.

Kontakt
Önskas ytterligare information vänligen kontakta Annika Anderberg Boman på telefon: 042 - 10 58 88, Klas Nyberg på telefon: 070-396 66 31 eller Poul Witting telefon: 042 - 10 49 18

Johan Persson

Presskontakt Strategisk kommunikatör, press 0730-458562