Ulrika Sjöholm-Andersson ny ekonomichef på Helsingborg Arena och Scen AB

Ulrika Sjöholm-Andersson ny ekonomichef på Helsingborg Arena och Scen AB

Den 31 maj kliver Ulrika Sjöholm-Andersson in som ny ekonomichef på Helsingborg Arena och Scen AB. Ulrika har en bakgrund som utvecklings- och affärsorienterad civilekonom med bred erfarenhet av verksamhetsstyrning, effektiviseringar och solid erfarenhet av ekonomi. Hon har de senaste åren utfört olika interimsuppdrag och har även en bakgrund från andra kommunalt ägda bolag såsom Kraftringen, Ängelholmshem samt Öresundskraft.

– Jag är väldigt stolt och glad över att ha fått förtroendet att leda denna viktiga funktion inom Helsingborg Arena och Scen AB. Det är ett spännande och intressant uppdrag och jag ser verkligen fram emot att, tillsammans med mina kommande kollegor, bidra till bolagets utveckling, säger Ulrika Sjöholm-Andersson.

– Ulrika har en lång erfarenhet av att jobba med B2B, B2C, marknad och produktion i komplexa verksamheter. Hon har även arbetat i lednings-, styr- och projektgrupper samt bidragit till hela den affärsdrivande verksamheten i såväl målsättning som genomförande. Ulrika kommer att passa utmärkt som ekonomichef för Helsingborg Arena och Scen i den utvecklingsresa som bolaget befinner sig i och jag ser fram emot att få arbeta tillsammans, säger Jeanette Gustafsdotter, vd för Helsingborg Arena och Scen AB.

Jeanette Gustafsdotter, vd Helsingborg Arena och Scen, mobil: 070-624 45 56, e-post: jeanette.gustafsdotter@helsingborg.se