Isak Danielson Foto Hedvig Moberg

“Truly Yours, Isak” - Nytt album från Isak Danielson

Isak Danielson har under hela sin karriär släppt musik som berör, med gripande texter och en kraftfull röst som når lyssnare världen över. Efter att ha spenderat de senaste åren med att reflektera över vem han är har han nu landat i sitt mest personliga album hittills, “Truly Yours, Isak”. Albumet är ännu ett bevis på Isaks unika förmåga att förmedla djupa och komplexa känslor genom sin musik.

- Det här är ett mycket personligt album om att bli kär och göra slut. Att skriva och spela in dessa låtar har varit den svåraste processen hittills. Killen som det här albumet handlar om gav mig de två bästa åren i mitt liv och jag är så lyckligt lottad och för evigt tacksam. Men kärlek är en bok man måste älska att läsa, inte bara ett vackert omslag.

Det har gått sex år sedan mitt första album ‘Yours’ släpptes. Sedan dess har jag spenderat mycket tid med att reflektera över vem jag är och vilken musik jag verkligen älskar. Dessa låtar är mer jag än något jag gjort tidigare och jag är så tacksam över att få dela dem med er.

Truly Yours, Isak

Det nya albumet guidar oss genom de olika stadierna av en relation – från förälskelse till uppbrott – och ger en nostalgisk blinkning till hans första album, “Yours”. Genom åren har Isak byggt upp en lojal internationell fanbas, vilket reflekteras i hans nästan två miljoner månatliga lyssnare på Spotify och över 540 miljoner totala streams. Flera av hans singlar har dessutom belönats med guld- och platinautmärkelser, inklusive den massiva hiten “Broken” som har nått över 156 miljoner streams på Spotify.

Under året har vi fått ta del av albumet genom singlar som “Afterparty”, “Sweat”, “Afloat” och senast “Desperate Guy”, vilket har skapat stor längtan efter det fullständiga albumet. Albumsläppet följs även upp av en Europaturné som inleds i Stockholm den 18 oktober och sträcker sig genom flera europeiska städer innan den avslutas i Göteborg.

Isak Danielson på turne kommer besöka följande platser

18 okt Stockholm, SE - Cirkus PREMIÄR
26 okt Paris, FR - Les Etoiles SLUTSÅLT
27 okt Antwerpen, BE - Kavka Zappa
29 okt Utrecht, NL - Tivoli Vredenburg
30 okt Amsterdam, NL - Paradiso Noord SLUTSÅLT
31 okt Rotterdam, NL - Rotown SLUTSÅLT
3 nov Leipzig, DE - Naumanns
4 nov Stuttgart, DE - Im Wizemann Club
5 nov Munich, DE - Technikum
6 nov Vienna, AU - Grelle Forelle
8 nov Berlin, DE - Passionskirche Kreuzberg
9 nov Hamburg, DE - Kent Club
10 nov Cologne, DE - Die Kantine
12 nov Zurich, CH - Dynamo
19 nov Köpenhamn, DK - Vega
20 nov Malmö, SE - Slagthuset
21 nov Göteborg, SE - Göteborgs Konserthus

Följ Isak Danielsson på sociala medier här.
Köp biljetter till turnén här.