Nya singeln "Afloat" av Isak Danielson inleder en spännande höst med album och turné

Isak Danielson har under hela sin karriär släppt musik som berör, med gripande texter och en kraftfull röst som når lyssnare världen över. Nu släpper han singeln “Afloat”, som utforskar den smärtsamma processen av att bryta upp med någon. Skriven tillsammans med Simon Strömstedt, vittnar låten återigen om Isaks förmåga att fånga djupa och komplexa känslor i sin musik.

"Afloat handlar om att kapa banden med den person som har betytt mest för dig. Detta är min personliga favorit från det kommande albumet, den hjälpte mig genom mina mörkaste stunder." - Isak Danielson

Lyssna här på Afloat

Isak har genom åren byggt upp en lojal internationell fanbas, vilket reflekteras i hans nästan två miljoner månatliga lyssnare på Spotify och över 530 miljoner totala streams. Flera av hans singlar har dessutom belönats med guld- och platinautmärkelser, inklusive den massiva hiten “Broken” som har nått över 156 miljoner streams på Spotify.

“Afloat” blir den tredje singeln från Isaks kommande album. Tidigare i år släppte han “Afterparty”, en upptempo piano-ballad som fångar insikten om att den man är förälskad i egentligen inte bryr sig. Senaste singeln “Sweat” utforskar intimitet och hängivenhet med en text och melodi som griper tag i lyssnaren.

Med dessa tre singlar ekande i hörlurarna längtar vi redan efter hösten, då det nya albumet "Truly Yours, Isak" släpps den 27 september. I samband med detta väntar också en Europaturné. Turnén inleds i Stockholm den 18 oktober och fortsätter sedan genom Europa innan den avslutas i Göteborg. Men först ser vi Isak uppträda på Allsång på Skansen den 13 augusti.

Se Isak Danielson live på följande platser under hösten

18 okt Stockholm, SE - Cirkus
29 okt Utrecht, NL - Tivoli Vredenburg
30 okt Amsterdam, NL - Paradiso Noord SLUTSÅLT
31 okt Rotterdam, NL - Rotown SLUTSÅLT
3 nov Leipzig, DE - Naumanns
4 nov Stuttgart, DE - Im Wizemann Club
5 nov Munich, DE - Technikum
6 nov Vienna, AU - Grelle Forelle
8 nov Berlin, DE - Passionskirche Kreuzberg
9 nov Hamburg, DE - Kent Club
10 nov Cologne, DE - Die Kantine
12 nov Zurich, CH - Dynamo
19 nov Köpenhamn, DK - Vega
20 nov Malmö, SE - Slagthuset
21 nov Göteborg, SE - Göteborgs Konserthus

Köp biljetter till turnén här.

Följ Isak Danielsson på sociala medier här.

För mer information eller kontakt med Isak Danielson hör av dig till oss.