Moreau debuterar med egenskrivna singeln: “Peace Song

Moreau debuterar med egenskrivna singeln: “Peace Song

Moreau tar ett nytt steg ut med första egna singeln “Peace Song”. Efter att ha trollbundit publiken med flera liveframträdanden får vi äntligen höra originalmusik från Moreau. “Peace Song” är en låt fylld av glädje och hopp. Den fångar den musikalitet och talang som lockade lyssnarna från början.

Gruppen Moreau består av en familj med musiken inristad i generna, med Theo Moreau som sångare, hans pappa Erik på banjo, farbror Gustav på gitarr och vännen Gabbe på bas. Bandet fick sitt stora genombrott sommaren 2023 i TV4-serien “Bröderna Noréns underbara resa”, där de charmade tittarna med sitt starka uttryck och Theos fantastiska röst.

Efter framgången i TV har Moreau gästat Viktor Norén på flera spelningar runt om i landet och dragit stor publik på sina egna konserter, både på hemmaplan och på ikoniska platser som Nalen i Stockholm. Senast sågs de på Cirkus när de medverkade i en hyllningskväll till Pugh Rogefeldt. Med fler liveframträdanden till sommaren och ett debutalbum i sikte, är Moreau redo att fortsätta sin musikaliska resa.

“Peace song” är skriven av Theo, Erik och Gustav Moreau tillsammans och släpps av Viktor Noréns skivbolag Victory Music i samarbete med Playground Music idag 31 maj.

I sommar åker Moreau ut på sin första turné som sparkar igång redan nästa vecka den 7 juni på Liseberg i Göteborg. Bandet kommer bjuda på en kväll fylld med musikaliska överraskningar och den genuina närvaro som blivit deras signum. Turnén sträcker sig över hela sommaren och kulminerar i en stor final på Eksjö Stadsfest den 31 augusti.

Moreau kommer besöka följande platser i sommar:

7 juni - Göteborg, Liseberg
17 juni - Lidköping, Schougska Gården
19 juni - Stockholm, Kulturhustaket
26 juni - Öland, Kackelstugan
29 juni - River Valley, Älvdalen
12 juli - Västervik - Visfestivalen
17 juli - Hammenhög, Garageprojektet
3 augusti - Växjö, Scensommar Växjö
9 augusti - Idre, Bröderna Norén på Idre Fjäll
10 augusti - Halmstad, Galgbergsfestivalen
24 augusti - Herrljunga, Herrljungafestivalen
31 augusti - Eksjö, Eksjö stadsfest

Lyssna på Peace Song på Spotify här.
Köp biljetter till turnén här.
Följ Moreau på sociala medier här.