Moreau på Mosebacke: Familjebandet som tog Sverige med storm i Tv4 succén Bröderna Norens underbara resa

Nyhet -

Sedan singeln Peace Song softreleasades i början av sommaren har mycket hänt för bandet Moreau. De har sjungit låten i TV4 Nyhetsmorgon. Musikvideon till Peace Song har visats 80.000 gånger.

Under sommaren har Moreau mött en stor och mycket entusiastisk publik på ett tjugotal spelningar runt om i Sverige, bland annat 2 gig på Dalhalla, dels som gäster hos Viktor Norén/Tomas Ledin, dels som förband till Albin Lee Meldau. Plus Kulturhustaket i Stockholm, Visfestivalen i Västervik, Liseberg i Göteborg med mera.

Måndag 19/8 spelar Moreau på Mosebacketerassen i Stockholm, som förband till Viktor Norén. På scen kl 19:00.

Lyssna här på Peace Song på Spotify

Moreau består av en familj med musiken inristad i generna, med Theo Moreau som sångare, hans pappa Erik på banjo, farbror Gustav på gitarr och vännen Gabbe på bas. Bandet fick sitt stora genombrott sommaren 2023 i TV4-serien “Bröderna Noréns underbara resa”, där de charmade tittarna med sitt starka uttryck och Theos fantastiska röst.

Efter framgången i TV har Moreau gästat Viktor Norén på flera spelningar runt om i landet och dragit stor publik på sina egna konserter, både på hemmaplan och på ikoniska platser som Nalen i Stockholm. Senast sågs de på Cirkus när de medverkade i en hyllningskväll till Pugh Rogefeldt. Med fler liveframträdanden till sommaren och ett debutalbum i sikte, är Moreau redo att fortsätta sin musikaliska resa.

“Peace Song” är skriven av Theo, Erik och Gustav Moreau tillsammans och släpps av Viktor Noréns skivbolag Victory Music i samarbete med Playground Music.

Följ Moreau här via sociala plattformar