Bavaria i Skellefteå planerar flytta in i den nya, toppmoderna anläggning vid Tjärnvägen under årsskiftet 2023-2024.

Bavaria fortsätter att växa med BMW i Skellefteå - bygger en helt ny, toppmodern anläggning

Skellefteå växer starkt, inte minst genom etableringen av nya, innovativa industrier. I takt med detta växlar nu även Bavaria upp och projekterar en helt nybyggd fullservice-anläggning. I den nya återförsäljaren vid Tjärnvägen, som blir dubbelt så stor som den befintliga, kommer det att erbjudas försäljning av nya BMW, begagnade bilar samt verkstadstjänster.

Den nya anläggningen i Skellefteå byggs på ett strategiskt bra läge intill södra infarten i det handelsområde där flera bilåterförsäljare redan idag finns representerade. Anläggningen kommer att ha en yta om 2 600 m2 vilket är nästan dubbelt så stor som Bavarias befintliga anläggning i Skellefteå. Öppning beräknas bli under årsskiftet 2023-2024.

- Det känns fantastiskt att snart kunna ta emot våra kunder inom både bil- och verkstadssegmentet i nybyggda och moderna lokaler här i Skellefteå. Jag är övertygad om att det kommer att ta kundupplevelsen till nya nivåer och samtidigt förbättra tillgängligheten med det väldigt fina läge den nya anläggningen har, säger Mikael Lindgren, Platschef för Bavaria i Skellefteå.

Anläggningen kommer att byggas enligt de senaste BMW-standarderna med ett stort showroom med ett brett urval av nya och begagnade bilar. Återförsäljarens serviceutrymmen blir också rymliga och utrustade med den senaste tekniken.

- Den nya byggnaden är en verklig möjlighet att återknyta kontakten med befintliga kunder samtidigt som vi utökar vår räckvidd. Byggnaden är utformad med besökarens upplevelse i åtanke vid varje kontaktpunkt och vi ser fram emot att ta den till en ännu högre nivå, tillägger Lindgren.

Jag är övertygad om att vår nya anläggning kommer att ta kundupplevelsen till nya nivåer, säger Mikael Lindgren, Platschef för Bavaria i Skellefteå

- Byggnationen av den nya anläggningen ligger i linje med vår strategi att erbjuda unika kundupplevelser i moderna miljöer med hög kvalitet. Vi ser stor potential för fortsatt tillväxt i Norrland och då är både läget på anläggningarna och stärkt kundupplevelse två avgörande komponenter. Vi ser verkligen fram emot inflyttningen säger Johan Frisk som är VD på Bavaria Sverige Bil AB.

Vi ser stor potential i Norrland, säger Johan Frisk, VD för Bavaria Sverige Bil AB

Mål att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare.

Bavaria har fyra år i rad blivit certifierade som Great Place to Work® och utsågs även till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser™ för andra gången i 2023. Den nybyggda anläggningen kommer inte bara att förhöja kundupplevelsen utan också skapa en ännu bättre och mer trivsam arbetsmiljö. Det skapar möjligheter för kommande rekryteringar av nya medarbetare som vill vara med och ge våra kunder unika upplevelser.