Säljstart för BYD SEAL U – en helt elektrisk familje-SUV

Säljstart för BYD SEAL U – en helt elektrisk familje-SUV

• Nu startar försäljningen av BYD SEAL U – en stilren och funktionell helt elektrisk SUV fylld av avancerad teknik
  • Priserna på BYD SEAL U i Sverige börjar från 524 900 kronor
  • Två versioner erbjuds till svenska kunder, Comfort med sin högnivå av standardutrustning och toppversionen Design med upp till 500 km elektrisk räckvidd (WLTP) och premium designdetaljer
  • Lanseringen sker hos våra återförsäljare i maj.

Nu startar försäljningen av BYDs senaste helt elektriska modell i Sverige, BYD SEAL U; en mångsidig och praktisk SUV i D-segmentet. BYD SEAL U är den sjätte personbil från BYD att lanseras i Sverige, och den tredje från "Ocean-serien". Med "U" i sitt namn som står för 'Utility', är BYD SEAL U den ultimata familjebilen. Den erbjuder en rymlig, praktisk och bekväm passagerarkabin, tillsammans med en elegant estetik och en omfattande standardutrustning. De högkvalitativa materialen och avancerade tekniken i BYD SEAL U bidrar till säkerheten, känslan av välbefinnandet och smidigheten av en uppkopplad körning.

BYD SEAL U är byggd på BYDs e-Platform 3.0 med Cell-To-Pack Technology och den egenutvecklade litiumjärnfosfat Blade Battery. Det unika och koboltfria Blade-batteriet sätter nya standarder i elbilsbatterier när det gäller säkerhet, hållbarhet, stabilitet och energitäthet.

BYD SEAL U har belönats med högsta betyget fem stjärnor av Euro NCAP med sina avancerade säkerhets- och körassistansfunktioner, standard på både av BYD SEAL Us modellversioner.

Priserna klara för två modellversioner

Priserna för den helt elektriska BYD SEAL U börjar från 524 900 kronor för Comfort versionen med en batterikapacitet på 71,8 kWh och en räckvidd upp till 420 km (WLTP). Toppversionen Design med batteri på 87 kWh och räckvidd upp till 500 km (WLTP) startar från 559 900 kronor.

Introduktionspris

Under maj och juni kommer BYD SEAL U att erbjudas till ett introduktionspris:

BYD SEAL U Komfort: 499 900 kronor

BYD SEAL U Design: 524 900 kronor

Sverigepremiären

Bilen presenteras för svenska kunder för första gången vid invigningen av helt nya Hedin Bil BYD Eklanda, där BYD SEAL U visas upp under invigningen på anläggningen den 16 maj 2024.

Därefter kommer BYD:s återförsäljare runt om i Sverige visa upp och erbjuda provkörning av BYD SEAL U för sina lokala kunder och intressenter.

BYD SEAL U Design utvalda höjdpunkter

• Upp till 500 km elektrisk räckvidd (WLTP blandad körning)
  • FWD
  • BYD Blade Battery (LFP) med kapacitet 87 kWh