BYD blir Officiell Partner och Officiell E-Mobility Partner för UEFA EURO 2024™

BYD blir Officiell Partner och Officiell E-Mobility Partner för UEFA EURO 2024™

• BYD, världens ledande tillverkare av nyenergifordon (NEV), blir Officiell Partner och den Officiella E-Mobility Partner för UEFA EURO 2024™.
  • Det är första gången i UEFA:s historia som de samarbetar med en tillverkare av nyenergifordon (NEV).
  • BYD:s senaste innovationer inom elektriska fordon som används av UEFA kommer att visas upp på många platser, tillsammans med engagerande liveevenemang i officiella fanzoner.
  • Samarbetet överensstämmer med UEFA:s mål att organisera det mest hållbara europeiska mästerskapet genom tiderna, där spänningen från fotbollen förenas med ett åtagande för miljöansvar.
  • Detta överensstämmer perfekt med BYD:s engagemang för att erbjuda e-Mobility genom innovation inom världsledande elektriska fordon och EV-teknologier, vilket understryker BYD:s åtagande att göra e-Mobility tillgänglig och prisvärd för alla, samtidigt som man erbjuder förstklassiga upplevelser.
  • Det kommer också att arrangeras många kundupplevelser och initiativ i samarbete med BYD-återförsäljare, samt hundratals evenemang i BYD:s försäljningsställen över hela Europa, för att fira BYD:s partnerskap med denna prestigefyllda turnering med möjligheter att vinna “once-in-a-lifetime"-priser.

BYD, världens ledande tillverkare nyenergifordon (NEV), blir Officiell Partner och Officiell E-Mobility Partner för UEFA European Football Championship 2024™ (UEFA EURO 2024™). Detta banbrytande samarbete med UEFA (Union of European Football Associations) är det första partnerskapet någonsin med en tillverkare av nyenergifordon (NEV) i mästerskapets historia.

BYD, världens ledande tillverkare av nyenergifordon, blir Officiell Partner och den Officiella E-Mobility Partner för UEFA EURO 2024™.

BYD:s partnerskap överensstämmer med UEFA:s mål att organisera ett grönare och mer hållbart UEFA EURO 2024™, där man förenar fotbollens spänning med ett åtagande för miljöansvar. Det är ett etos som delas av BYD, ett varumärke dedikerat till att erbjuda världsledande elektriska fordon och EV-teknologier för att göra övergången till e-Mobility mer tillgänglig, prisvärd och genomförbar för europeiska konsumenter, samtidigt som man erbjuder en exklusiv och minnesvärd upplevelse. Som partner till UEFA EURO 2024™ kan BYD engagera sig med en ännu större publik och använda detta prestigefyllda event för att lyfta fram sin passion för excellens, framsteg och fördelarna med hälsosam konkurrens för att inspirera ännu större prestationer. Drivkraften bakom detta är BYD:s medkänsla för miljön och engagemang för att ta itu med klimatförändringarna genom att främja hållbar innovation.

UEFA EURO 2024™ kommer att äga rum på tio världsklassarenor i Tyskland från den 14 juni till den 14 juli 2024. Som Officiell Partner och den Officiella E-Mobility Partner för UEFA EURO 2024™ kommer BYD att hålla hållbarhet i centrum för sitt sponsorskap genom att tillhandahålla olika typer av fordon med ny energi till olika intressenter under turneringen.

BYD kommer också att visa upp sina senaste elektriska modeller och toppmoderna teknologier på utvalda arenor för UEFA EURO 2024™, vilket visar varumärkets engagemang för grönare och mer intelligenta fordonslösningar för kunder och tusentals fotbollsentusiaster. Dessutom kommer BYD närvara i de officiella fanzonerna och bjuda in fans att njuta av direktsända matchutsändningar och fängslande underhållning för att ytterligare höja fotbollsfestupplevelsen genom hållbara och engagerande aktiviteter.

Inom varje marknad kommer BYD att skapa en rad evenemang och möjligheter för kunder, potentiella BYD-kunder och fotbollsfans att engagera sig, njuta och vinna “once-in-a-lifetime"-upplevelser. BYD kommer också att arrangera hundratals evenemang i BYD-butiker i länder över hela Europa för att fira detta prestigefyllda mästerskap tillsammans med fotbollsfans och kunder.

Michael Shu, Managing Director of BYD Europe, säger: "BYD är mycket glad över att samarbeta med UEFA EURO 2024™ och stolta över att vara den första e-Mobility-partnern för detta prestigefyllda sportevenemang, vilket möjliggör för oss att visa upp våra senaste framsteg inom elektriska fordon för en vidsträckt publik. Partnerskapet understryker BYDs åtagande att minska koldioxidutsläppen för en grönare framtid, där UEFA EURO 2024™ kommer att utgöra en inflytelserik röst."

Michael Shu tillägger: "Det finns fantastiska synergier mellan våra organisationer. Liksom UEFA strävar vi efter att inspirera genom positiva och inkluderande upplevelser, med ett tydligt fokus på mål. BYD är dedikerade till att göra e-Mobility tillgängligt för alla, och som partner till UEFA EURO 2024™ ser vi fram emot att presentera olika premiumalternativ med banbrytande teknologier för fans från hela världen och bana väg för en grönare framtid för globala sportevenemang."

UEFA:s marknadsdirektör Guy-Laurent Epstein säger: "Vi är glada att välkomna BYD, ett banbrytande varumärke med 29 års erfarenhet av avancerade batteriteknologier och rykte om global innovation inom nyenergifordon och världens största elbilsföretag, som partner för UEFA EURO 2024. Samarbetet överensstämmer perfekt med UEFA:s vision om att främja ett grönare och mer hållbart Europamästerskap genom att förena fotbollens spänning och UEFAs åtagande för miljöansvar."

Guy-Laurent Epstein tillägger: "BYD är en förkortning för Build Your Dreams, vilket passar perfekt ihop med Europamästerskapet då spelare och lag obevekligt följer sin passion och sitt hårda arbete för att bygga sina drömmar på planen och lyfta den prestigefyllda Henri Delaunay Trophy i Berlin den 14 juli."

BYD grundades 1995 och utvecklade snabbt gedigen expertis inom laddbara batterier och blev en outtröttlig förespråkare för hållbar utveckling, och har framgångsrikt expanderat sitt fotavtryck för nyenergibilar till 6 kontinenter, över 70 länder och regioner och mer än 400 städer fram till idag. BYD:s försäljning 2023 omfattade 3,02 miljoner laddbara bilar (nyenergibilar), vilket markerar ytterligare en viktig milstolpe.

Sedan inträdet på den europeiska personbilsmarknaden 2022 har BYD gjort stora framsteg för att expandera sin närvaro genom att etablera ett nätverk av 230 butiker i 19 europeiska länder, med fem innovativa NEV-modeller lanserade. Inför 2024 planerar BYD att introducera tre nya modeller i Europa, vilket ytterligare berikar sitt produktutbud. Dessutom står BYDs subvarumärke, DENZA, också redo att göra sin lansering i Europa och markerar en annan milstolpe i BYDs globala expansion.

I linje med sin globala varumärkesvision att 'Kyla ner jorden med 1°C' är BYD engagerat i att stärka sin lokaliseringsstrategi genom samarbete med framstående lokala partners i Europa. Detta kommer att underlätta den miljömedvetna omställningen av transportsektorn över hela Europa och bortom, och i slutändan möjliggör mer hållbar utveckling på global nivå.

Om BYD

BYD är ett multinationellt högteknologiskt företag som ägnar sig åt att använda teknologiska innovationer för ett bättre liv. Grundat 1995 som tillverkare av uppladdningsbara batterier, har BYD nu en mångsidig affärsverksamhet som omfattar bilar, järnvägstransport, ny energi och elektronik, med över 30 industriområden i Kina, USA, Kanada, Japan, Brasilien, Ungern och Indien. Från energiproduktion och lagring till dess tillämpningar är BYD engagerat i att erbjuda nollutsläppsenergilösningar som minskar det globala beroendet av fossila bränslen. Företagets fotavtryck inom nyenergifordon (NEV) täcker nu 6 kontinenter, över 70 länder och regioner samt mer än 400 städer. Noterat på både Hongkongs och Shenzhens börser är företaget känt som ett Fortune Global 500-företag som främjar innovationer i strävan efter en grönare värld.

Om BYD Auto

Grundat 2003 är BYD Auto dotterbolaget till BYD, ett multinationellt högteknologiskt företag som ägnar sig åt att använda teknologiska innovationer för ett bättre liv. Med målet att påskynda övergången till gröna transporter globalt fokuserar BYD Auto på utvecklingen av helt eldrivna och plug-in hybridfordon. Företaget har behärskat kärnteknologierna för hela värdekedjan för nyenergifordon, såsom batterier, elektriska motorer och elektroniska styrenheter. De har bevittnat betydande teknologiska framsteg på senare år, inklusive Blade Battery, DM-i Super Hybrid Technology, e Platform 3.0, CTB Technology, e⁴ Platform, BYD DiSus Intelligent Body Control System och DMO super hybrid system. Företaget är världens första biltillverkare att sluta producera fossildrivna fordon vid övergången till elbilar och har behållit toppositionen i försäljningen av laddbara personbilar i Kina i 11 år i rad.

Om BYD Europe

BYD Europe har sitt huvudkontor i Nederländerna och är den första utlandsfilialen av BYD Group. Företaget har åtagit sig att utveckla det internationella varumärket BYD Auto för att leverera säkra och effektiva hållbara lösningar inom nyenergifordon genom världsledande teknologiska innovationer.

Kategorier

BYD är en världsledande tillverkare av elektrifierade fordon. Med mer än 28 års erfarenhet av batteriforskning och batteriutveckling är BYD globalt känt för sin banbrytande teknologi och världsledande innovationer inom e-mobilitetslösningar för alla typer av transporter.

Distributör för BYD i Sverige är Hedin Electric Mobility AB och exklusiv återförsäljare är Hedin Bil och Bavaria Bil med sammanlagt 28 återförsäljare och fullserviceanläggningar spridda över hela landet. Hedin Electric Mobility, Hedin Bil och Bavaria Bil är del av Hedin Mobility Group. Med över 10,000 medarbetare och verksamhet i 14 länder är Hedin Mobility Group en av Europas största mobilitetsleverantörer.

Karin Dinov

Presskontakt Presskontakt +46707958115

Välkommen till BYD Sveriges nyhetsrum

BYD är världens ledande tillverkare av elfordon. Distributör för BYD i Sverige är Hedin Electric Mobility AB och återförsäljarna är Hedin Bil och Bavaria Bil. Hedin Electric Mobility är del av Hedin Mobility Group. Med över 10,000 medarbetare och verksamhet i 14 länder är Hedin Mobility Group en av Europas största mobilitetsleverantörer.

Hedin Electric Mobility AB (BYD Sverige)

Betagatan 2
42149 Mölndal