Iris Galerie öppnar på Hede Fashion Outlet den 24 juli kl. 10:00.

Iris Galerie öppnar pop-up på Hede Fashion Outlet

Den 24 juli öppnar Iris Galerie på Hede Fashion Outlet. Butiken är unik i sitt slag på centret där besökare från och med öppningsdagen erbjuds en extraordinär konstupplevelse genom att skapa personlig konst av sin iris.

Hede Fashion Outlet fortsätter att välkomna en rad spännande pop-up koncept till centret. Näst på tur är Iris Galerie. I den 60 kvadratmeter stora butiken får kunder en unik möjlighet att skapa personlig konst av sin egen iris. Genom avancerad teknik som kombinerar fotografi och högkvalitativ utskrift i olika format, kan besökare skapa unika irisporträtt. Dessa porträtt kan skapas individuellt, som par eller tillsammans med vänner och familj. Iris Galerie skapar personliga irisporträtt som avslöjar de fantastiska färger och mönster som gör varje individ unik.

- Vi är otroligt glada och förväntansfulla över att Iris Galerie ska öppna på Hede Fashion Outlet. Det är en fantastisk möjlighet för våra besökare att upptäcka och skapa personlig konst, säger Per Wallentin, Nordic Business Director på Hede Fashion Outlet.

Iris Galerie grundades i Paris och erbjuder en unik konstupplevelse genom att förvandla bilder av människors irisar till konstverk. Med hjälp av avancerad teknologi fångas detaljerade bilder av irisen, som sedan optimeras och skrivs ut i hög upplösning i olika format och ytbehandlingar. Företaget har expanderat internationellt och har gallerier på flera platser världen över. Satsningen på Hede Fashion Outlet blir en naturlig del i Iris Galeries fortsatta expansion, som tidigare under juli öppnade ett galleri i Stockholm.

- Vi är väldigt glada och stolta att öppna ett galleri på Hede Fashion Outlet. Det blir vårt första galleri på ett outlet i Norden och med VIA Outlets. Jag vill gärna tacka alla på Hede Fashion Outlet för ert positiva och professionella sätt att samarbeta. Vi känner oss mycket välkomna och laddade att skapa konst av Hede Fashion Outlets besökares ögon, säger Per Hällerstam, CEO Iris Galerie Nordics AB.

Iris Galerie öppnar på Hede Fashion Outlet den 24 juli kl. 10:00.

Regioner

VIA Outlets grundades 2014 och ägs av den nederländska institutionella investeraren APG. VIA Outlets driver idag elva premiumoutlets i Tjeckien, Tyskland, Nederländerna, Norge, Portugal, Polen, Spanien, Sverige och Schweiz, med över 1 100 butiker på 267 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta. För mer information om VIA Outlets, besök www.viaoutlets.com.