Gina Tricot öppnar outletbutik på Hede Fashion Outlet

Gina Tricot öppnar outletbutik på Hede Fashion Outlet

Hede Fashion Outlet förstärker modeutbudet och välkomnar Gina Tricot till köpcentrumet. Torsdagen den 23 mars slår outletaktören upp dörrarna för den trendledande klädkedjan, som blir ett ytterligare steg i att attrahera en yngre och modemedveten målgrupp.

Hede Fashion Outlet inleder 2023 med ett starkt första kvartal och meddelar att flera spännande öppningar väntar under våren. Först på tur är den trendledande modekedjan Gina Tricot som nu öppnar för första gången hos en outletaktör. På Hede Fashion Outlet ryms modekedjan i en 332 kvadratmeter stor butik. Sortimentet innefattar kläder och accessoarer från tidigare kollektioner, designsamarbeten, unika provkollektioner och plagg som finns i deras ordinarie butiker – allt till outletpriser.

Öppningen är del av en övergripande strategi att locka en yngre publik som är modeintresserad.

– Gina Tricot är ett ungt och trendigt tillskott till Hede Fashion Outlet som vi tror starkt på. Vi har under en längre tid letat efter varumärken som attraherar en yngre målgrupp. Först tog vi in Lyko, sedan Aim’n och nu bygger vi på med Gina Tricot för att bredda utbudet som vänder sig till en yngre och modemedveten kund, säger Per Wallentin, Nordic Business Director på Hede Fashion Outlet.

Den Boråsbaserade klädkedjan grundades 1997 och har idag runt 150 butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Därutöver bedriver de e-handel inom Europa som riktar sig till 30 olika marknader. Nu är det premiär för ett nytt butikskoncept hos Hede Fashion Outlet utanför Kungsbacka, vilket blir första gången de öppnar hos en outletaktör.

– Vi är så glada att etablera Gina Tricot på en stark handelsplats som Hede Fashion Outlet. Här kommer kunden varje vecka kunna hitta både nya och gamla favoritplagg från tidigare kollektioner till väldigt bra priser. Vi har höga förväntningar och ser mycket fram emot detta, säger Camilla Diorell, regionchef på Gina Tricot.

Gina Tricot öppnar på Hede Fashion Outlet torsdag 23 mars 2023. Samma dag invigs den nya skoaffären Lantan som erbjuder varumärken som R.M. Williams, Parajumpers, Superga, Primeboots med flera. Senare under våren väntar fler spännande öppningar på centrat.

Bakgrundsinformation

• Gina Tricot öppnar outletbutik på Hede Fashion Outlet.
  • Butiken öppnar torsdag 23 mars 2023.
  • Butiksytan omfattar 332 kvadratmeter.
  • Gina Tricot grundades 1997 i Borås och har idag runt 150 butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland, samt e-handel inom Europa.

VIA Outlets grundades 2014, och driver idag elva outlets med attraktiva lägen i totalt nio europeiska länder. Därmed är vi den snabbast växande outlet-aktören i Europa, med över 30 miljoner besök under 2018, och en omsättning på 1.07 miljarder euro. För mer information om VIA Outlets, besök www.viaoutlets.com.