RedGreen öppnar tillfällig butik på Hede Fasion Outlet

Danska kvalitetsvarumärket REDGREEN öppnar pop-up på Hede Fashion Outlet

Den 9 maj öppnar det klassiska klädföretaget REDGREEN tillfällig butik på Hede Fashion Outlet och stärker därmed shoppingcentrets utbud av skandinaviskt mode. Öppningsdagen firas med kraftigt reducerade priser.

Med sitt fokus på hållbarhet, kvalitet och tidlös design har REDGREEN snabbt blivit ett av de mest omtyckta varumärkena i Danmark sedan etableringen 1983. Genom att erbjuda en mångsidig kollektion av kläder för både män och kvinnor, lockar REDGREEN en bred publik som värdesätter både stil och hållbarhet. Den 9 maj öppnar det klassiska klädföretaget REDGREEN tillfällig butik på Hede Fashion Outlet och stärker därmed shoppingcentrets utbud av skandinaviskt mode.

- Vi är otroligt glada över att kunna välkomna REDGREEN till Hede Fashion Outlet. Engagemanget för hållbarhet och deras tidlösa design kommer att vara ett utmärkt tillskott till vårt varumärkesutbud. Vi är övertygade om att det kommer att vara ett uppskattat tillskott för våra besökare, säger Per Wallentin, Nordic Business Director på Hede Fashion Outlet.

I REDGREENs nya butik på Hede Fashion Outlet kan besökare förvänta sig en inspirerande shoppingupplevelse där de kan utforska det senaste inom dansk modedesign till minst 30 procent lägre pris än ordinarie försäljningspris. För att fira öppningen kommer REDGREEN att bjuda på alkoholfritt bubbel och exklusiva öppningserbjudanden med kraftigt reducerade priser på bland annat utvalda jackor och stickade nyckelplagg. De 50 första betalande kunderna får dessutom en välfylld goodie bag.

- REDGREEN är glada att ytterligare öka synligheten på den Skandinaviska marknaden genom öppningen av vår pop-up butik på Hede Fashion Outlet. Att få göra det i samarbete med Hede Fashion Outlet känns fantastiskt, då vi delar visionen om att göra högkvalitativ och hållbar konfektion tillgänglig för en bredare allmänhet, kommenterar Pernilla Ulrichs, Försäljningschef på REDGREEN Sverige.

REDGREEN öppnar på Hede Fashion Outlet den 9 maj och håller öppet året ut.

Regioner

VIA Outlets grundades 2014 och ägs av den nederländska institutionella investeraren APG. VIA Outlets driver idag elva premiumoutlets i Tjeckien, Tyskland, Nederländerna, Norge, Portugal, Polen, Spanien, Sverige och Schweiz, med över 1 100 butiker på 267 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta. För mer information om VIA Outlets, besök www.viaoutlets.com.