Pressmeddelande -

Heavy Business AB samarbetar med Raccoon Dev. för utveckling av ny e-handelssite

Under december månad 2009 skrevs projektavtal mellan HB & Raccoon angående utvecklingen av en helt egen e-handelssite. På detta vis kommer det att skapas en helt unik site med streetwear – av ett svenskt företag, åt ett svenskt företag.

• Vi ser det som viktigt att lägga stor kraft, både i tid och pengar på att genomföra detta projekt. Just nu är det vårt viktigaste uppdrag som dessutom förhoppningsvis förstärker vår koppling till våra ambassadörer.
  • Tommy Anzelius, Hbs VD fortsätter: Raccoon var ett enkelt val, då de har stor kompetens inom användandet av sociala media och tekniken däromkring, detta är för oss helt naturligt och ett viktigt steg att ta. Raccoon är en perfekt partner för detta och vi hoppas på ett långt samarbete.

När vi per telefon prata kort med Jonas S. VD för Raccoon så hör vi att det finns spännande tankar i luften.

• Vi ser HB som en del i vår portfölj, med deras plattform kan vi utveckla och testa mycket av det som våra B2B-kunder inte har behov av (eller vill..). I HB har vi en plats där vi som bolag kan presentera den senaste tekniken och de coolaste tillbehören inom webdesign och e-handel. Detta kommer att bli väldigt spännande att följa
  • Vi sätter inledningsvis vår chefsdesigner Andreas Larsson som huvudansvarig för denna utveckling. Med hjälp av våra tekniker kommer sedan designen att implementeras på bästa sätt.

Siten beräknas vara klar under mars månad – håll utkik efter resultatet på fuckyeah.se!