Gå direkt till innehåll
Strategiskt Partnerskap Mellan Helsingborg Design LAB och Nerds Of Sweden Markerar en ny era av Innovativ Drift och Produktion

Pressmeddelande -

I en spännande utveckling, har Helsingborg Design LAB, känt för sina framstående prestationer inom design- och systemutveckling, stolt tillkännagett sitt nyskapade strategiska partnerskap med Nerds Of Sweden, en ledande aktör inom konsultation, webbproduktion, drift och support. Med denna alliance kommer Helsingborg Design LAB att ta över hela driften, support och produktionen av projekt, kundrelationer samt drift med eget Cloud baserat webbhotell, vilket effektivt banar väg för utökade möjligheter till innovation och utveckling för Nerds Of Swedens kunder..

Genom att kombinera Helsingborg Design LAB:s erfarenhet och kunskap inom design, webb- och systemutveckling är målet att erbjuda Nerds kunder en heltäckande, banbrytande och personligt anpassad tjänst. Resultatet förväntas bli både imponerande och unikt i sitt slag.

Medan Helsingborg Design LAB kommer att sköta produktion, design och systemutveckling, kommer Nerds Of Sweden att fortsätta operera under sitt välkända varumärke, dock som ett separat bolag. I detta nya arrangemang blir Nerds främst en säljkanal, medan Helsingborg Design LAB hanterar support och produktion.

"Vi är entusiastiska över att inleda detta samarbete med Nerds Of Sweden," kommenterar Pierre Grönberg, VD för Helsingborg Design LAB. "Genom att kombinera våra styrkor med Nerds kan vi inte bara leverera innovativa lösningar, men också effektivisera den existerande produktionsprocessen hos Nerds till en nivå vi inte sett tidigare."

Detta partnerskap förutspås inte bara stärka båda företagens ställning på marknaden, utan också skapa en solid plattform för fortsatt tillväxt och expansion. Både Helsingborg Design LAB och Nerds Of Sweden ser med spänning fram emot de många gemensamma projekt som väntar på horisonten men också att kunna ge existerande kunder förstklassig service.

För ytterligare information, besök: Helsingborg Design LAB: www.hbgdesignlab.com

Nerds Of Sweden: www.nerdsofsweden.se

Pierre Grönberg

Presskontakt VD 0424530830

Creative minds using the latest technology has to lead to the creation of the HDL Group of companies. Each with its own separate skill set pushing the limits!

Since the start in 2017, the founder of the HDL Group of companies has been busy setting up dedicated teams with skill sets required to deliver unique solutions for each client. Graphical designs together with advanced development involving advanced coding creates new ideas all the time. Such ideas leads to more demand for innovation that can be applied into the customers business.

Today the HDL Group of companies can cater for a vertical integration of clients needs. We looks at the scope, re-engineer where needed and come up with a solution that saves money, improves productivity and generates positive results at the bottom line.

We are here today, building for tomorrow in partnership with our clients.

HDL Group

Brogatan 9