Gå direkt till innehåll
Helsingborg Design LAB är stolt över att meddela att Daniel Frohm, en erfaren ledare med en bred bakgrund inom olika branscher, har utnämnts till den nya Operativ Chef för företaget.

Helsingborg Design LAB utnämner ny Operations Manager

Med en imponerande karriär som spänner över flera sektorer, har Daniel Frohm konsekvent visat en förmåga att sätta och uppnå höga mål. Hans unika erfarenhet av att driva egna affärsområden och företag åt både ägare och VD, gör honom till en idealisk kandidat för denna roll.

Daniel beskriver sig själv som engagerad, lättsam, rak och kreativ. Dessa egenskaper, kombinerat med en naturlig förmåga att leda, gör honom till en värdefull tillgång för både ledning och teamarbete inom Helsingborg Design LAB. Hans passion för ledarskap, försäljning och marknadsföring har alltid varit en drivkraft i hans karriär.

Den nya Operativa Chefens huvudfokus kommer att vara att utmana och utveckla verksamheten, samtidigt som han använder sin kompetens för att utöka och fördjupa företagets räckvidd. Hans förkärlek för ordning och struktur, kombinerat med en dedikering till kundservice och problemlösning, förutspår en lovande framtid för Helsingborg Design LAB under hans ledning.

"Vi är glada att välkomna Daniel till vårt team, särskilt vid denna tidpunkt då Helsingborg Design LAB (HDL) står inför en betydande tillväxt under 2024. Vår organisation behöver bli mer robust och skalbar för att hantera denna tillväxt. Med Daniel ombord kan jag ägna mer tid åt att fokusera på produktutveckling och försäljning, medan Daniel kommer att hantera den dagliga driften. Detta kommer att säkerställa att HDL fortsätter att leverera det där lilla extra som vi har blivit kända för," säger Pierre Grönberg, VD för Helsingborg Design LAB.

Om Helsingborg Design LAB
Helsingborg Design LAB är ett ledande företag inom designsektorn, känt för sin innovation och kreativitet inom tekniks utveckling. Företaget strävar efter att ständigt förnya och förbättra digitala lösningar där man använder design och användarupplevelsen som den drivande faktorn för sina kunder.

Pierre Grönberg

Presskontakt VD 0424530830

Relaterat innehåll

Creative minds using the latest technology has to lead to the creation of the HDL Group of companies. Each with its own separate skill set pushing the limits!

Since the start in 2017, the founder of the HDL Group of companies has been busy setting up dedicated teams with skill sets required to deliver unique solutions for each client. Graphical designs together with advanced development involving advanced coding creates new ideas all the time. Such ideas leads to more demand for innovation that can be applied into the customers business.

Today the HDL Group of companies can cater for a vertical integration of clients needs. We looks at the scope, re-engineer where needed and come up with a solution that saves money, improves productivity and generates positive results at the bottom line.

We are here today, building for tomorrow in partnership with our clients.

HDL Group

Brogatan 9