Den 1 juni öppnar Restaurang Utsikten i Norra Hamnen.

Restaurang Utsikten öppnar i Norra hamnen

Den 1 juni öppnar en ny restaurang i Norra hamnen. Restaurang Utsikten, som den kommer att heta, inriktar sig på klassisk husmanskost.

Imorgon slår Restaurang Utsikten upp dörrarna på Kajpromenaden 14 i Norra hamnen i Helsingborg. Den kommer att inrikta sig på klassisk svensk husmanskost och på menyn hittar man bland annat wallenbergare, äggakaka, sillmacka och toast skagen. Restaurangen kommer att ha en stor uteservering med utsikt över småbåtshamnen och ha öppet året runt.

Ägarna av Restaurang Utsikten har över 25 års erfarenhet i krogbranschen. Nu ser de fram emot öppningen av den nya restaurangen.

- Vi vill skapa en plats där gästerna kan njuta av god mat i en vacker miljö. Vår meny är inspirerad av traditionella svenska rätter och vi hoppas att Restaurang Utsikten blir en favorit bland både helsingborgare och besökare, säger Tom Svitzer, delägare i Restaurang Utsikten.

Lokalen som Restaurang Utsikten öppnar i ägs av Helsingborgshem, som ser positivt på etableringen.

- Vi som fastighetsägare är glada över att kunna välkomna Restaurang Utsikten som hyresgäst. Tillsammans med våra andra lokaler ger det en fin inramning av Henry Dunkers plats. Vi är övertygade om att Restaurang Utsikten kommer att bidra positivt till områdets utveckling och genom sitt utbud attrahera både boende och besökare, säger Åsa Sandén, bostadschef på Helsingborgshem.

Enligt Martin Klinteberg, etableringsansvarig på HBG City, går restaurangens koncept helt i linje med Norra hamnens identitet.

- I Norra hamnen ligger fokus på hav, möten och sommar. När vi har letat efter en aktör till lokalen på Kajpromenaden är det de orden vi har utgått från. Restaurang Utsikten har ett utbud som tar tillvara på närheten till havet samtidigt som det kommer bli en naturlig mötesplats. Dessutom har ägarna en lång erfarenhet inom restaurangbranschen och stor kunskap. De blir ett perfekt tillskott till området, säger Martin Klinteberg.

Tom Svitzer
Delägare, Restaurang Utsikten