Mouhamed Fahs och Ali Sandro Fahs är ägare av butiken Urban Modern som öppnar på Kullagatan till våren.

Prisad modebutik öppnar på Kullagatan

Till våren öppnar Urban Modern i city. Den prisade modebutiken tar plats mitt på Kullagatan med ett brett sortiment av välkända varumärken för män.

Urban Modern finns idag på Väla Centrum och på Hallarna i Halmstad. Butiken drivs av två unga bröder, Ali Sandro och Mouhamed Fahs, som förvärvade butiksrörelsen 2019 när de var 19 och 21 år gamla. Samma år prisades Urban Modern som ”Årets Raket Butik” på Väla Centrum. Tidigare i höst var verksamheten en av finalisterna i Habit Fashion Awards i kategorin ”Årets modebutik” och bara förra veckan vann Urban Modern återigen pris på Väla Centrum, den här gången för ” Årets Butik 2021”. Lokalen på Kullagatan är 200 kvadratmeter och dörrarna planeras öppna i april.

– Detta gör vi för att vi tror på Helsingborgs city och vi ska försöka fylla ett tomrum som saknats i stadskärnan. Vi hoppas och ser positivt på att få vara en del av utvecklingen nere i Helsingborg, säger Mouhamed Fahs, en av Urban Moderns ägare.

Butiken erbjuder mode för både yngre och äldre män, och i sortimentet finns flera olika varumärken inom premiumsegmentet så som Dsquared2, Moschino, Heron Preston, MSGM, Marcelo Burlon, Emporio Armani, Gant, Eton, Ralph Lauren, Hugo Boss, J Lindeberg, Tommy Hilfiger och Calvin Klein.

– Vi är väldigt glada att vi, trots dessa tider, kan etablera vår tredje butik med ett koncept där vi kan ha alla varumärken vi tror på under samma tak och erbjuda citykunden varumärken som inte finns där, säger Ali Sandro Fahs, en av Urban Moderns ägare.

Lokalen på Kullagatan ägs av Castellum och kommersiell förvaltare Fredrik Stenberg är glad över att få in nya, redan framgångsrika, hyresgäster som vill etablera sig i city:

– Det känns mycket bra att fortsätta vår roll som stolt fastighetsägare av kontors- och butikslokaler i city. Vårt engagemang för Kullagatan och Citysamverkan sträcker sig långt tillbaka i tiden. Vi är övertygade om att den nya etableringen kommer att stärka citys erbjudande och ge Urban Modern rätt förutsättningar för fortsatt stark tillväxt, säger Fredrik Stenberg, kommersiell förvaltare på Castellum i Helsingborg.

Tidigare i höst anställde Helsingborg City Martin Klinteberg som etableringsansvarig och inför 2022 ligger stort fokus på nya etableringar i bottenplan. Martin kommer att arbeta med testbäddar, nya innovativa lösningar, konceptutveckling som en del av uppdraget och kommer även leda en nystartad etableringsgrupp.

– Vi ser oerhört positivt på U/Ms kommande etablering på Kullagatan, säger Martin Klinteberg, Etableringsansvarig hos Helsingborg City. Vi vet att det finns en stor efterfrågan efter koncept som riktar sig mot en yngre målgrupp. Inte minst då vi har så många gymnasieskolor i vår stadskärna. Urban Modern har, sedan starten, presterat på en hög nivå, med ett stort engagemang, och har ett innehåll som jag är övertygad om kommer locka fler besökare till city.

Mouhamed Fahs, Ägare Urban Modern
fahs@urbanmodern.se