Premiumvarumärket Boomerang öppnar pop up-butik i Helsingborg city

Det svenska premiumvarumärket Boomerang kommer tillbaka till Helsingborgs stadskärna. Nästa vecka öppnar en pop up-butik på Kullagatan 8.

Den 24 maj öppnar det svenska premiumvarumärket Boomerang en pop up-butik på Kullagatan 8 i Helsingborg. Butiken kommer fyllas med den senaste vår-och sommarkollektionen för både dam och herr. För Boomerang har långsiktighet och hantverk alltid varit kärnan i verksamheten och skapandet av tidlösa plagg av hög kvalité som bara blir bättre med åren har Boomerang tagit fasta på sedan starten 1976. Boomerang har tidigare haft en butik på Kullagatan och gör nu en efterlängtad comeback i stadskärnan.

- Vi är glada över att komma tillbaka till Helsingborg där vi alltid haft ett starkt fäste med trogna och lojala kunder, säger Leonard Camitz, Wholesale & Operations Manager på Boomerang.

Lokalen på Kullagatan ägs av Stadsrum Fastigheter och marknadsområdeschef Håkan Petersson hoppas på ett positivt mottagande.

- Både vi och Boomerang har stora förhoppningar om att en pop up-satsning i Helsingborg ska falla väl ut. Ambitionen är ju att detta skall leda till ett långsiktigt framtida samarbete, säger Håkan Peterson.

HBG Citys etableringsansvarig Martin Klinteberg ser hur Boomerang går hand i hand med typen av koncept som efterfrågas på Kullagatan.

- Att Boomerang ges möjlighet till en pop up-lösning är väldigt positivt. Ett starkt varumärke som rimmar väl med den påbörjade stråkstrategin som vi har för Kullagatan. Nu får både city och varumärket en möjlighet att ”känna sig fram” under en period, säger Martin Klinteberg.

Leonard Camitz
Wholesale & Operations Manager, Boomerang