Curb Food erbjuder olika matkoncept från hela världen under ett och samma tak - utvecklat av ett kulinariskt team och optimerat för hemleverans.

Nytt “delivery-first” kök öppnar i Helsingborg

Curb Food erbjuder smaker från hela världen optimerat för hemleverans. Nu väljer restaurangkonceptet, som idag finns i Stockholm och Uppsala, att öppna i Helsingborg.

Curb Food erbjuder olika matkoncept från hela världen under ett och samma tak - utvecklat av ett kulinariskt team och optimerat för hemleverans. Målsättningen är att driva köken in i en “delivery-first”-framtid och reducera stress i en vardag med högt tempo, eller för att kunderna ska kunna testa nåt nytt som inte annars är tillgängligt.

Curb Food öppnar i Helsingborg i februari. Vid lansering kommer fem olika matkoncept vara tillgänglig för beställning på apparna Foodora och Uber Eats med rätter som birria taco, quesadillas, pizza, sallader, mackor och kebab. Maten kan både beställas för hemleverans och hämtas upp själv genom att välja pickup i apparna.

- Vi jobbar med våra matkoncept på två sätt – både som individuella koncept och med Curb som en egen restaurang där alla matkoncept är samlade på samma meny. Det alternativet passar bra för dem som inte vill kompromissa, där du kan få fräscha sallader och pizza i samma beställning, säger Camilla Kildal, Commercial Director på Curb Food.

Anledningen till att Curb Food öppnar i Helsingborg efter att redan ha testat andra större städer som Stockholm, Uppsala och Köpenhamn, är framförallt för att man genom ett samarbete med sina leveranspartners Foodora och Uber Eats har sett en stor efterfrågan i Helsingborg på hemleverans av mat.

- Vi ser fram emot att öppna i Helsingborg. Efter bra dialog med Executive Property och Helsingborg City är vi säkra på att vi kommer erbjuda något nytt och spännande som vill bidra till Helsingborgs befintliga erbjudande. Och sen hoppas vi att kunderna vill vara med och utveckla våra koncept med oss genom att beställa och dela sin feedback, säger Camilla Kildal.

Lokalen på Järnvägsgatan ägs av Executive Property och fastighetschef Johan Liedholm gläds över ett starkt och mycket aktuellt koncept som ligger i tiden.

- Vi gillade konceptet tidigt i diskussionerna och tycker att det passar bra både i lokalen och lägesmässigt i Helsingborg. Lite roligt är också att långt många fler helsingborgare än de som bor i samma hus som restaurangen ligger i kommer kunna ta del av erbjudandet, berättar Johan Liedholm.

Helsingborg Citys etableringsansvarig Martin Klinteberg ser positivt på att nya typer av koncept väljer Helsingborg.

- Så kallade ghost kitchens är en trend som kommit starkt under de senaste åren framförallt i USA, Indien, Kina och södra Europa. I Sverige är Curb en av de starkaste aktörerna inom segmentet vars restaurangkoncept kan liknas med vad e-handel är jämfört med en fysisk butik. I detta fallet kompletteras satsningen med en pickup-funktion som även driver kunder till city. En spännande etablering som ligger helt rätt i tiden, och som ska bli intressant att följa, säger Martin Klinteberg etableringsansvarig Helsingborg City.

För mer information:

Etableringsansvarig Helsingborg City