Naturkompaniet har tecknat avtal för ny tvåplansbutik om 765 m2 i hörnet Kullagatan/Stortorget och Phils Burger har tecknat avtal för ny restaurang om 233 m2 i hörnet Strömgränden/Norra Storgatan.

Naturkompaniet och Phil's Burger etablerar hos Stadsrum Fastigheter i Strömkarlen, Helsingborg

Pressmeddelande Stockholm 2022-02-09

Naturkompaniet har tecknat avtal för ny tvåplansbutik om 765 m2 i hörnet Kullagatan/Stortorget och Phils Burger har tecknat avtal för ny restaurang om 233 m2 i hörnet Strömgränden/Norra Storgatan. Preliminär öppning i slutet på oktober 2022.

- Det känns väldigt inspirerande att öppna en butik i centrala Helsingborg igen och att få bidra till en levande och växande stadskärna. Läget och lokalen känns perfekt för oss, det blir en stor butik där vi kan visa upp ett brett sortiment för friluftsliv och resa. Vi kommer att spetsa till vårt sortiment och göra en fantastisk butik med nya inslag som tex en vårda och reparera avdelning och ett uthyrningssortiment, säger Henrik Hoffman på Naturkompaniet.

Naturkompaniet består av 35 friluftsbutiker som säljer utrustning för friluftsliv och resa från världens ledande varumärken. Vår målsättning är att främja friluftsliv och hälsa genom att tillhandahålla utrustning som underlättar och berikar friluftsliv och vår uppmaning till våra kunder är;” Gör vardagen till ett äventyr ”. Läs mer om oss på www.naturkompaniet.se.

- För oss var Helsingborg ett självklart val när vi nu expanderar utanför Stockholm. Här finns en spännande matkultur, skön energi och en nyfikenhet – egenskaper som även är stommen i Phil´s DNA. När denna fantastiska lokal och läge dök upp så tvekade vi inte en sekund. Vi ser framemot att sätta vår stämpel på kartan och ge Helsingborg borna en ny destination, säger Lars Åkerlund på Phils Burger.

Phils föddes ur övertygelsen att grymt bra käk i riktigt skön atmosfär varken behöver vara pretentiöst eller komplicerat. Vi drivs av att skapa en helhetsupplevelse för våra gäster, och även om vi som hamburgernördar tror att en otrolig upplevelse kan börja med en hamburgare i världsklass, så vet vi att du precis som vi vill ha variation och behöver både lunch, middag och en AW då och då. Därför är vi precis lika passionerade över att skapa goda sides, vegetariska alternativ och spännande cocktails som vi är över att skapa stilrena, inbjudande restauranger som känns helt rätt, oavsett tillfälle eller sällskap.

- Vi fortsätter vårt arbete att kontinuerligt utveckla och förädla våra platser i nära samverkan med hyresgäster, kommuner och det lokala näringslivet. Allt för att skapa naturliga mötesplatser som innehåller det mesta för människors dagliga behov. Naturkompaniets och Phils Burgers etableringar ligger helt i linje med vårt arbete att skapa levande stadsrum, säger Jens Halvarsson på Stadsrum Fastigheter.

Jens Halvarsson
Utvecklingschef Stadsrum Fastigheter AB
jens.halvarsson@stadsrumfastigheter.se

Håkan Petersson