Imre Svanberg är HBG Citys nya cityledare för Söder.

Imre Svanberg är HBG Citys nya cityledare Söder

Under vintern har HBG City genomfört en intensiv rekryteringsprocess av en ny cityledare för Söder med många intressanta sökande. Nu är det klart att tjänsten går till Imre Svanberg. Imre efterträder Omar El-Malli som slutade vid årsskiftet.

Rollen som cityledare Söder har funnits i bolaget sedan januari 2022 och var ett resultat av den kraftsamling som möjliggjordes av Helsingborgs stad. Som cityledare kommer Imre Svanberg i samverkan med fastighetsägare, näringsliv, kommun, myndigheter, föreningar och invånare att utveckla stadskärnan, med fokus framförallt på Söder. Arbetsuppgifterna består bland annat av att koordinera, planera och genomföra olika projekt, aktiviteter och evenemang. Imre kommer att leda och delta i olika arbetsgrupper och projekt med fokus på att skapa ett attraktivt Söder.

- Vi är mycket glada över att ha lyckats rekrytera Imre som ny cityledare hos oss. Det finns ett otroligt engagemang kring utvecklingen av Söder och jag tror Imre med sin sociala förmåga kommer leda det arbetet på ett framgångsrikt sätt, säger Hanna Candell, VD för HBG City.

Imre är ett känt ansikte för många i city på grund av sin nuvarande tjänst som väktare hos Addici Security. Han har varit en del av HBG Citys samverkansarbete genom deltagandet i gruppen för Trygg & Säker i city. Han har god kännedom om stadskärnan och har ett stort kontaktnät ute hos verksamheterna.

- Det här är en unik möjlighet att få utvecklas och jag ser verkligen fram emot att lära känna alla samarbetspartners. Jag bor i Helsingborg och brinner för stadens utveckling, framförallt de södra delarna då jag ser stor potential i utvecklingen av det området, säger Imre Svanberg, ny cityledare Söder.

Imre tillträder rollen i början av april men kommer att smygstarta redan i mars.

För mer information vänligen kontakta:

VD, HBG City

0768 - 36 1280