I juni flyttar Hemmakväll från Kullagatan till Mäster Palms plats.

Hemmakväll etablerar sig på Söder

Den rikstäckande godiskedjan Hemmakväll har drivit butik på Kullagatan sedan 2018. I samband med en större ombyggnad av deras nuvarande lokal väljer nu kedjan att flytta sin etablering till Mäster Palms plats med öppning i början av juni 2023.

Den välkända butikskedjan Hemmakväll som har ett brett utbud av bland annat godis och snacks har funnits på Kullagatan sedan 2018. Hemmakväll arbetar kontinuerligt med att optimera placeringen av sina butiker och i samband med att fastigheten som deras nuvarande lokal ligger i ska byggas om väljer de att flytta sin verksamhet till Mäster Palms plats på Söder.

- Hemmakvälls ambition är att bli Sveriges största och bästa godiskedja. Vi har i dag 68 butiker i hela landet från Ystad i söder till Luleå i norr. Vi arbetar ständigt med att hitta nya placeringar och lägen. Vår ambition är att öppna minst 5 butiker per år de kommande åren. Vi arbetar också med att optimera befintliga placeringar och kommer därför att flytta butiken från Kullagatan till Gasverksgatan 15 på Söder i Helsingborg, säger Jan Richter, Hemmakvälls VD.

Fastighetsägaren som står bakom den nya lokalen på Gasverksgatan är Castellum. Fastighetsförvaltare Fredrik Stenberg är väldigt nöjd med etableringen av ett starkt varumärke som Hemmakväll.

- Utvecklingen på Söder går starkt framåt och det är med stor glädje vi hälsar Hemmakväll välkomna med sin verksamhet till Mäster Palms plats. Vi är övertygade om att deras koncept kompletterar det befintliga utbudet i området på ett mycket bra sätt, säger Fredrik Stenberg.

HBG Citys etableringsansvarig Martin Klinteberg ser även han positivt på tillskottet på Mäster Palms plats.

- När det stod klart att Hemmakväll hade funderingar på att omlokalisera sin befintliga butik kändes området kring Mäster Palms plats som ett ypperligt alternativ. Förutom att vi ser en rejäl besöksökning i de södra delarna av city, har vi även starka dragare i såväl SöDER-gallerian som närliggande aktörer såsom hotell- och skolverksamheter, något som garanterar ett fortsatt jämnt besöksflöde. Med denna etablering stärker vi upp platsen ytterligare och ett väletablerat varumärke, i form av Hemmakväll, kompletterar det redan breda utbud som bjuds kring torget, säger Martin Klinteberg.

Den nya butiken på Mäster Palms plats beräknas öppna 8 juni och den nuvarande butiken på Kullagatan har öppet till och med sista maj.

Kathleen Daa
Marknads- och konceptansvarig, Hemmakväll