Exklusiv second hand-butik öppnar på Fågelsångsgatan

Den 22 mars öppnar Christina Fischer, ett exklusivt second hand-koncept, på Fågelsångsgatan. Butiken kommer att ha ett utbud av kläder och accessoarer från premium-märken av hög kvalitet, men även egendesignade kollektioner.

Christina Fischer är en designer från Danmark med en lång karriär inom modeindustrin. Hållbart mode har alltid varit av stor vikt för Christina och när hon nu slår upp dörrarna på Fågelsångsgatan 7 kommer butiken dels att erbjuda second hand-produkter, men även egendesignade kollektioner av återvunnet material. Sortimentet består av högkvalitativa premium-märken, egendesignade produkter och vintage.

Tidigare hade Christina Fischer en butik utanför Helsingborg, men för några år sedan valde hon att fokusera helt på sin webbshop. Christina ser fram emot att få träffa sina kunder igen när hon nu åter öppnar en fysisk butik, den här gången i Helsingborg city. Hon har saknat att få vara en del av kundens köpupplevelse och ge tips och råd.

- Nu är det äntligen dags för mig att öppna upp dörrarna och träffa alla underbara kunder igen. Helsingborg city är en levande plats som besöks av människor i alla åldrar, där finns en stark gemenskap och jag kan inte tänka mig en bättre plats att slå rot, säger Christina Fischer.

Lokalen som Christina Fischer öppnar i förmedlas av Valvet House of Business, som ser butiken som en perfekt hyresgäst för lokalen.

- Intresset för lokalen på Fågelsångsgatan har varit stort, men då både vi och fastighetsägaren var måna om att det skulle vara rätt aktör för både lokalen och stråket tog vi god tid på oss att hitta den ultimata hyresgästen. Vi är väldigt glada över att det är just Christina Fischer som flyttar in, säger Mats Boson, uthyrare på Valvet House of Business, som representerar fastighetsägaren.

Martin Klinteberg, etableringsansvarig på HBG City, ser positivt på etableringen.

- Christinas koncept är väldigt intressant och unikt och det ligger även i linje med arbetet med att ytterligare stärka utbudet på- och omkring Kullagatan. Hon har dessutom en gedigen bakgrund inom hållbart mode och en stark kundbas. Vi är glada att varumärket åter väljer att fokusera på fysisk handel och att de väljer att göra det i Helsingborg city. Christina Fischer blir ett perfekt tillskott för såväl Fågelsångsgatan som området i stort, säger Martin Klinteberg.

Christina Fischer
Creative Director och CEO