Engagemanget för city fortsätter slå rekord

Helsingborg Citys verksamheter kämpar fortfarande med kvarstående restriktioner och färre besökare i stadskärnan. Det finns dock flera ljusglimtar. Ljusglimtar i form lättade restriktioner men även ett fortsatt stort engagemang och lojalitet för vår stadskärna. När Helsingborg City sammanställde försäljningen av citypresentkort för första halvåret 2021 visar det sig att försäljningen fortsätter slå rekord.

Det stora engagemanget för stadskärnan är ett välkommet tillskott för branscher som drabbats hårt av den pågående pandemin. Under årets första halvår såldes citypresentkort till ett värde av 1 200 000 kr, vilket är en ökning med 545 % jämfört med samma period förra året. Många företag har valt att köpa citypresentkort som sommargåvor till sin personal. En handling som stöttar stadskärnans verksamheter med viktiga intäkter här och nu. Även många privatpersoner väljer presentkort som gåvor till sina nära och kära.

– Det är helt fantastiskt vilket engagemang som företag, kommun och privatpersoner visar för verksamheterna i city. Vi vill passa på att tacka alla som har valt att köpa citypresentkort under våren och hälsar alla som fått ett kort i gåva varmt välkomna, säger Louise Axelsson, ordförande i Cityföreningen.

Ett citypresentkort ger mottagaren möjlighet att ta del av shopping, mat, nöjen, salonger, hotell, kultur och upplevelser i Helsingborg city. Antalet anslutna aktörer ökar hela tiden.

– Citypresentkortet fungerar som ett vanligt kreditkort och när du använder det går pengarna direkt till butiken, salongen, hotellet, caféet eller restaurangen och Helsingborg City tar alla kostnader. Idag är fler än 130 verksamheter anslutna och det ökar hela tiden, berättar Emma Håkansson, tf VD på Helsingborg City.