HBA Nytt Q2 - vi besöker Märsta El och Dieselservice i nya lokaler

Senaste numret av kundmagasin HBA Nytt ute nu!

HBA Fordonsteknik AB är stolta att presentera det senaste numret av vår kundtidning, HBA Nytt. Detta nummer innehåller en inspirerande berättelse om Märsta El & Dieselservice samt viktig information om reglementet för varningsljus.

Märsta El & Dieselservice: Åter starkare efter brand
Vi besöker Märsta El & Dieselservice, ett familjeägt företag i tredje generationen som återhämtat sig imponerande snabbt efter en förödande brand. Kent och hans son Stefan har tillsammans med familj och vänner återuppbyggt sin verksamhet på bara två månader. Den nya, större och modernare lokalen är nu redo att ta emot kunder och större fordon än tidigare. Deras samarbete med HBA har spelat en viktig roll i deras återuppbyggnad, med särskild fokus på fordonsbelysning, varningsljus och fordonsteknik.

Kent och Stefan på Märsta El och Dieselservice
Kent och Stefan betonar bredden i verksamheten som en av dess främsta styrkor.

Värt att veta om reglementet för varningsljus
I detta nummer går vi igenom Transportstyrelsens regler för varningsljus, som är särskilt viktiga för fordon som används i vägarbeten och andra specialuppdrag. Vår produktchef Dan förklarar detaljerna i reglementet och varför det är viktigt att följa dessa för att säkerställa säkerheten på vägarna.

Reglementet för varningsljus R65
Reglementet för varningsljus ställer säkerhetskrav vid exempelvis vägarbeten

Nya produkter och tekniska framsteg
Vi är glada att introducera våra senaste innovationer inom varningsljus. ED6 är ett slimmat blixtljus perfekt för diskret montage, medan Polaris kombinerar blixtljus och arbetsbelysning i en kompakt enhet. Dessa produkter är designade för att möta de höga kraven på säkerhet och funktionalitet som våra kunder förväntar sig.

Polaris kombinationsljus
Polaris kombinerar effektivt varningsljus och arbetsljus

Läs hela HBA Nytt för fler nyheter och insikter. Besök vår webbplats eller kontakta oss direkt för mer information om våra produkter och tjänster.