HBA Nytt Q2

Färskt magasin HBA Nytt Q2 ute nu!

I det senaste numret av HBA Nytt tar vi med dig TUR & Co. som blev - Årets HBA Partner 2022. Vi gör även en resa till Asien och får följa med våra produktchefer på branschmässa och leverantörsbesök i Taiwan.

HBA Partner
Vi kan vår plats i handelsledet och för att kunna serva marknaden med våra produkter och lösningar har vi skapat ett rikstäckande nätverk med anslutna återförsäljare som vi kallar HBA Partners. Dessa butiker har ett sortiment av HBA produkter, anpassade efter butikens geografiska placering och kundsammansättning. De anslutna butikerna är utrustade med demoställ och skyltar från HBA. Alla produktställ är inkopplade och skapar bra förutsättningar för testning och demonstration av både produkter och lösningar. Utöver de produkter återförsäljaren lagerför agerar butikerna utlämningsställe och vissa har dessutom verkstad och montering.

I slutet av varje år utser vi ”Årets HBA Partner”. Priset, i form av en vandringspokal, tillfaller den återförsäljare som under året har högst omsättning. Året som gick, 2022, var det TUR & Co. som kammade hem bucklan. Vi har haft nöjet att spendera en eftermiddag hos dem och här följer ett reportage om Årets HBA Partner.

TUR & Co. är årets HBA Partner
TUR & Co. är en yrkesbutik för åkare, belägen i Tumba söder om Stockholm. Företaget ägs av Ulf och i butiken jobbar Mattias, Lasse, Eva, Micke och William. Teresia har hand om ekonomin samt marknadsföringen. Samarbetet med HBA sträcker sig långt bakåt i tiden och TUR & Co. är en av våra första HBA Partners.

Följ med oss på branschmässa och leverantörsbesök i Asien
Varje år i april, just runt påsk, hålls en enorm branschmässa i Taiwan. Mässan heter AMPA och är en anledning för oss att åka över till Asien för ett par veckor av leverantörsbesök och mässbesök. Veckorna i Asien är avgörande för vår sortimentsammansättning
och produktutveckling. Vi har lång erfarenhet av branschen och tänker långsiktigt, där produkternas livscykel, hållbarhet och kvalitet har hög prioritet. Samtidigt som vi utvecklar sortimentet låter vi, för våra kunders behov och trygghet, de produkter som är populära
ligga kvar i sortimentet.

Läs hela magasinet på HBAs hemsida >>