HBA Nytt Q3

Årets tredje utgåva av HBA Nytt är här

HBA Nytt är tillbaka efter en skön sommarsemester. I senaste utgåvan av magasinet hittar du ett reportage från påbyggaren MR Arbogavagnar, senaste nytt inom höstens produkter och en utbildande text om de nya ECE-reglerna för fordon.

Följ med oss på studiebesök hos MR Arbogavagnar AB
I årets tredje HBA Nytt tar vi med dig till MR Arbogavagnar AB. Vi spenderade en förmiddag med Niklas Jarmelid som är VD och en av bolagets delägare.

Vi presenterar ett urval ur höstens produktnyheter
För oss i belysningsbranschen är hösten något speciellt. Då får vi äntligen möjlighet att dela med oss av de produkter som vi ägnat en stor del av året att ta fram och förfina.

Vi vill lyfta fram tre produkter och egenskaper som adderats till sortimentsmixen i år;

1. Ett unikt sidomarkeringsljus med 4-funktioner; sidomarkeringsljus, riktat blixtljus, blinkers och reflex. Alla funktioner är E-godkända
  2. Extraljus med dynamisk uppstart av positionsljuset. Vi har tagit fram ett runt extraljus med dynamiskt positionsljus samt en dubbelradig Styx extraljusramp med dynamiskt positionsljus.
  3. Sortimentet inom arbetsljus breddas med en kraftfull lampa som uppfyller högt ställda krav.

Det här händer med våra ECE-reglementen för fordon
Nu förändras märkningen för våra vanligaste ECE-godkännanden. Det är en omfattande samling lagar och regler och vi har sammanställt den information som kommunicerats av FN och förklarar hur de nya föreskrifterna ser ut. I magasinet har vi valt ut de viktigaste delarna som berör våra kunders vardag och verksamhet.

Läs HBA Nytt på HBAs hemsida >>