HBA Nytt Q1

Årets första HBA magasin är här

I årets första HBA Nytt ligger fokus på vår expansion inom strömförsörjning och styrsystem. Vi har publicerat ett reportage från Automässan samt visar två av vintern produktnyheter. Sist med inte minst räknar vi upp fem saker du inte får missa när det handlar om LED-belysning.

Strömförsörjning och styrsystem på Automässan
Vi är just hemkomna från Automässan och tänker att vårt deltagande i en stor branschmässa måste vara det bästa sättet att starta ett år på. En mässa ger en kickstart som bidrar till energi i hela företaget. Automässan var dessutom väl arrangerad och levererade på topp hela veckan. I upplägget ingick en möjlighet att presentera vår satsning inom strömförsörjning och styrsystem för marknaden. I montern hade vi förstärkt teknisk tyngd genom vår leverantör Ideatec som demonstrerade sitt styrsystem Polaris.

Två vinternyheter inom arbets- och backljus
Vi breddar sortimentet med två nyheter; ett E-godkänt kombinationsljus samt en rund, kraftfull arbetsbelysning.

Fem fördelar med LED-belysning
Det har skett ett teknikskifte när det kommer till belysning och idag är LED (Light Emitting Diode) det ljus som är mest dominant på marknaden. Men teknikskiftet kan vara förvirrande och begreppen är många. HBA har funnits sedan 1988 och genom åren har vi haft nöjet att följa progressionen från halogen till LED på nära håll. Fördelarna med dioder är många och i magasinet har vi valt ut fem punkter som vi tycker är bra att veta om just LED

Läs HBA Nytt i sin helhet på HBAs hemsida >>