LYSEKIL - TILL ER TJÄNST

Pressmeddelande och visning

LYSEKIL - TILL ER TJÄNST
Lysekils kommun tar, tillsammans med de kommunala bolagen, ett samlat grepp under Lysekil Women´s Match för att visa sin tjänstvillighet och sin goda service.

Ni är välkomna att närvara när kommunen öppnar sitt tält kl 11.00 på tisdagen den 29 juli. På plats då finns kommunstyrelsens ordförande Roland Karlsson och kommunchef Lena Fischer. Bland annat kommer de att informera om resultatet av den enkät som kommunens fritidsboende besvarat.

I kommunens tält i Havsbadsparken finns i år Havets Hus, Rambo, LEVA i Lysekil, LysekilsBostäder samt kommunens planavdelning. Dess experter finns på plats för att informera och svara på frågor.

Ett axplock från menyn:
- Planavdelningen presenterar planer för småhustomter.
- Havets Hus välkomnar alla till kustens stora attraktion där över 100 djurarter från Västerhavet visas.
- Rambo AB är miljöföretaget som har hand om avfallshantering och återvinning i Lysekils,Munkedals, Sotenäs och Tanums kommun - idag återvinns över 93%.
- LEVA i Lysekil informerar om deras stora satsningar inom vindkraften samt samarbetet med vågkraftsprojektet
- LysekilsBostäder presenterar bra boendealternativ i de olika kommundelarna.

Under veckan erbjuds även ett antal kringarrangemang:
- Planavdelningen bjuder in alla tomtsökande till information och rundtur i kommunen.
- Havets Hus erbjuder alla barn att delta i Skeppsbrutnas klubb, en guidad visning för barn i akvariet. I tältet finns även det uppskattade klappakvariet.
- tisdagen är en temadag, Sol, vind och vatten. Presentation av företag som arbetar med förnybar energi och därefter blir det en politisk debatt där förnybar energi och hållbar utveckling står i fokus.

- Det är kommunens mål att det skall bo 15 500 personer här år 2015. Därför måste vi samla alla krafter för att visa upp våra starka sidor, säger kommunalrådet Roland Karlsson. Ett jättebra tillfälle är under seglingsveckan då det är mycket folk i Lysekil. Lysekil är en bra kommun att bo och vistas i, och det vill vi att fler skall upptäcka, avslutar Roland Karlsson.

Alla ska till Lysekil 29 juli - och de får gärna bli kvar

För ytterligare information, kontakta:

Maria Jämting, VD, Havets Hus AB, 0523-66 81 66
Torbjörn Karlsson, VD, LysekilsBostäder AB, 0523-61 16 90
Roland Fornum, VD, Rambo AB, 0523-142 95
Sven-Gunnar Gunnarsson, Ansvarig VIND, LEVA i Lysekil AB, 0523-66 78 00
Josefin Kaldo, planarkitekt, Lysekils kommun, 0523-61 30 00
Ingegerd Thornadtsson, informationssekreterare, Lysekils kommun, 0523-61 30 00

Mer information:
www.lysekilwomensmatch.se
www.havetshus.se
www.lysekilsbostader.se