Vankiva återvinningscentral

Nya öppettider på återvinningscentralen

Den 7 juni förändras öppettiderna på återvinningscentralerna i Vankiva och Tyringe. Året ut testar vi att ha söndagsöppet på Vankiva återvinningscentral och lördagsöppet på Tyringe återvinningscentral en lördag i månaden. Samtidigt justeras öppettiderna övriga dagar i Vankiva. Allt med målet att ha öppet när det passar så många av våra besökare som möjligt.

-För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kunder en hög service, säger Daniel Sigurdsson, enhetschef ÅVC. Vi har ett högt tryck på lördagar, framförallt på Vankiva återvinningscentral, med långa köer medan andra tider är väldigt lugna. För att utveckla och förbättra öppettiderna har vi analyserat statistik och tagit till oss av önskemål från besökare.

Förändringarna innebär förutom söndagsöppet i Vankiva och lördagsöppet i Tyringe att Vankiva återvinningscentral har öppet till kl. 18 på måndagar och öppnar kl. 9 samtliga dagar. Det är få besökare mellan kl. 7-9 och därför beslutades att söndagsöppet och längre öppettider på måndagar bättre passar våra kunder. Det ökar även säkerheten då personal kan underhålla och ställa i ordning på återvinningscentralen när inga besökare är på anläggningen.

-Vi vill uppmana dig som besökare att ha som vana att kolla hemsidan innan ditt besök. Öppettiderna kan komma att justeras även framöver. Helgdagar har vi exempelvis stängt och vi vet hur irriterande det är att packa ett släp och mötas av en stängd grind, säger Daniel Sigurdsson.

Öppettider efter den 7 juni 2021

Vankiva