Vice riksbankschefen Cecilia Skingsley besöker Västsverige

Vice riksbankschefen Cecilia Skingsley besöker Västsverige

Vice riksbankschefen Cecilia Skingsley kommer till Västsverige. För företag som är medlemmar i Handelskammaren ska hon berätta om framtidsutsikterna för konjunkturen.

Cecilia Skingsley är en av sex ledamöter i Riksbankens direktion. Sedan i maj i år tillhör hon den exklusiva skara som fattar beslut om reporäntan i Sverige. Beslut fattas sex gånger om året, nu senast i slutet av oktober då Riksbanken lät reporäntan ligga kvar på 1 procent.

Den 19:de november kommer Cecilia Skingsley till Västsvenska Handelskammaren för att berätta om sin syn på konjunkturen och vart den är på väg. Ett antal utvalda företag i främst finansbranschen får chans att möta Cecilia Skingsley.

Hon gör också ett företagsbesök. Det är Concilium Marine & Safety som utvecklar och marknadsför industriella säkerhetsprodukter för den marina sektorn som tar emot riksbankschefen.

Västsvenska Handelskammaren är företrädare för det västsvenska näringslivet och en mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer. Vår kompetens, våra tjänster och vårt nätverk är vår styrka i arbetet att skapa tillväxt och utveckla framtidens Västsverige. Tillsammans med våra 2700 medlemsföretag arbetar vi för ett västsvenskt näringsliv i världsklass.