Valspurt i Västsverige

Valspurt i Västsverige

Framtidens infrastruktur om Miljöpartiet får bestämma

Hur vill Miljöpartiet och Åsa Romson att infrastrukturen skall utvecklas i Västsverige och resten av landet? Vad kommer att prioriteras om de vinner valet och vilka effekter kommer det att ge det västsvenska näringslivet? Missa inte möjligheten att själv vara med och ställa dina frågor när Miljöpartiet frågas ut hos Handelskammaren.

Den 22 augusti kommer Miljöpartiets språkrör Åsa Romson och Birgitta Losman regionråd i Västra Götalandsregionen och ordf. i Regionutvecklingsnämnden, till Västsvenska Handelskammaren för att presentera Miljöpartiets politik gällande infrastruktur.

Kommunpolitisk debatt i Göteborg

Vad ska politikerna göra för att förbättra företagsklimatet och underlätta för det lokala näringslivet? Hur tänker man göra för att förbättra resultaten i skolan? Vilka förslag har de för att få igång bostadsbyggandet? Vad kommer de göra åt att Göteborg är en delad stad? Och sist, men inte minst, vad säger de om trängselskatten och hur kommer den att påverka valet?

Boka den 2:e september redan nu så att du inte missar när Västsvenska Handelskammaren drar igång valspurten med en stor kommunpolitisk debatt i Göteborg. Vi kommer att ställa de som vill styra staden till svars på scenen och sen får ni möjlighet att träffa dem och diskutera.

Deltar gör: Annelie Hulthén (S), Jonas Ransgård (M), Ulf Kamne (MP), Helene Odenjung (FP), Mats Pilhem (V) och David Lega (KD) att ge svar på.

Utbildningsminister Jan Björklund kommer till Västsvenska Handelskammaren

”Vi måste rusta oss mot konkurrensen, både som individer och som nation. Det viktigaste steget är att öka investeringen i kunskap.” Jan Björklund, Utbildningsminister

Utbildningsminister Jan Björklund kommer till Västsvenska Handelskammaren 5:e september för att tala om hur Sverige ska stärkas i den internationella konkurrensen. Det handlar om utbildning, företagande och europeiskt samarbete.

Missa inte möjligheten att själv vara med och ställa dina frågor när utbildningsministern frågas ut hos Handelskammaren.