Vad tycker Mark om företagens villkor?

Västsvenska Handelskammaren och Marks kommun har nu tagit nästa steg för bättre villkor för företagen. Snart vet vi vad tjänstemän och kommunala chefer tycker om företagsklimatet. I tisdags skickades en enkät ut till de knappa 200 personer som har direktkontakt med näringslivet.

Företagen i kommunen har i andra rapporter visat sig vara missnöjda.

- Nu vill vi ta reda på hur kommunens tjänstemän ser på företagsklimatet i Mark, säger Marcus Holhammar som är regionchef.

Kommunens anställda får bland annat ta ställning till:

• Jag kan påverka hur det lokala företagsklimatet upplevs.
  • Ett bra företagsklimat är viktigt för Marks kommun.
  • Företagen bidrar till att vi kan ha en god välfärd i samhället

Handelskammaren och kommunen samverkar också på andra sätt för att göra något åt de brister som finns. Engagemanget i Mark omfattar även skolan.

- Vi kommer att hjälpa skolan att knyta kontakter med det lokala och regionala näringslivet, avslutar Marcus Holhammar.

Resultatet av undersökningen presenteras i mars.

Västsvenska Handelskammaren är företrädare för det västsvenska näringslivet och en mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer. Vår kompetens, våra tjänster och vårt nätverk är vår styrka i arbetet att skapa tillväxt och utveckla framtidens Västsverige. Tillsammans med våra 2600 medlemsföretag arbetar vi för ett västsvenskt näringsliv i världsklass.

Vi gör Västsverige starkare.