Många lockas av offentlig upphandling

Det är Göteborg stads nya upphandlingsregler som skapar störst intresse inför Upphandlingsdagen.
Mötesplatsen för västsvenska företag som vill lära sig mer om offentlig upphandling lockar i år mer än 200 personer.

Det är tredje gången som Västsvenska Handelskammaren arrangerar Upphandlingsdagen.
- Vårt mål är att västsvenska företag ska bli riktigt bra på offentlig upphandling. De ska vara bäst i Sverige på att lämna anbud, och på att få affärer, säger Jessika Wassberg, projektledare.

Hon ser att det största intresset under årets Upphandlingsdag riktas mot de workshops och seminarier som erbjuder konkret kunskap och verktyg för att hantera upphandlingar. Allra störst är intresset för seminariet som handlar om Göteborgs stads nya inköps- och upphandlingspolicy.

Från stora scenen får besökarna lyssna till senaste nytt inom upphandlingsområdet förmedlat av bland andra Handelskammarens vd Johan Trouvé, Bengt Delang Stadsdirektör för Göteborgs Stad, Inger Ek, vd för Göteborgs Stad Upphandlingsbolaget och Peter Söderström, områdeschef för inköp i Västra Götalandsregionen.

Hittills är 220 personer anmälda till Upphandlingsdagen 2012. De kommer från företag runt om i Västsverige.

Välkomna till Upphandlingsdagen 19 november 2012.
Konferenscentrum Wallenberg, Medicinaregatan 20 A, Göteborg.
Läs programmet på www.handelskammaren.net

Västsvenska Handelskammaren är företrädare för det västsvenska näringslivet och en mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer. Vår kompetens, våra tjänster och vårt nätverk är vår styrka i arbetet att skapa tillväxt och utveckla framtidens Västsverige. Tillsammans med våra 2600 medlemsföretag arbetar vi för ett västsvenskt näringsliv i världsklass.